Influencer marketing evaluation of the company About you on the Instagram social network

Thesis title: Zhodnocení influencer marketingu společnosti About You na sociální síti Instagram
Author: Morávková, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Influencer marketing je v dnešní době velmi využívaným nástrojem propagace, který je společností About you uplatňován ve vysoké míře. Proto se tato práce zabývala zhodnocením influencer marketingu společnosti About you na sociální síti Instagram. Problém, se kterým se často společnosti v souvislosti s influencer marketingem potýkají, je zvolení špatného influencera nebo nezvládnutá komunikace k zákazníkovi. Cílem této práce bylo zjistit, jak influencer marketing About you působí na jejich zákazníky a následně stanovit doporučení, která by pomohla ke zlepšení situace. Díky kvalitativnímu výzkumu bylo možné dosáhnout požadovaných výsledků, které ukázaly, že About you má ve své influencer marketingové strategii výrazné mezery, které by bylo vhodné v budoucnosti vyplnit. Jeden z největších zaznamenaných problémů je využívání velkého počtu influencerů, nezvolení si ambasadora značky nebo špatná strategie slevových kódů.
Keywords: Instagram; About you; influencer marketing; influenceři; sociální sítě
Thesis title: Influencer marketing evaluation of the company About you on the Instagram social network
Author: Morávková, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Nowadays, influencer marketing is a widely used promotion tool, which is frequently applied by the company About you. It is the reason, why this bachelor thesis was focused on the evaluation of About you on the social network Instagram. The problem that many companies face, is choosing a wrong influencer or failing to communicate to the customer. The aim of this work is to find out, how influencer marketing About you affects their customers and to come up with recommendations based on this research, which may help with improving the situation. Thanks to the qualitative research, it was possible to achieve the required results, which showed that About you has a significant gaps in their influencer marketing strategy that should be further worked on in the future. One of the biggest observed problems is using a large number of influencers, failure to choose a brand ambassador or a suboptimal discount code strategy.
Keywords: influencers; influencer marketing; Instagram; social networks; About you

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 1. 2022
Date of submission: 10. 5. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79465/podrobnosti

Files for download

    Last update: