Research of consumer behavior of barefoot footwear users

Thesis title: Průzkum spotřebitelského chování uživatelů barefoot bot
Author: Smítka, Vojtěch
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Andera, Michal
Opponents: Hrečka, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá průzkumem spotřebitelského chování uživatelů barefoot obuvi v České republice za účelem odhalení specifik chování uživatelů barefoot obuvi a obecných trendů celého odvětví s cílem získat podklady pro rozvoj podnikání na tomto trhu. V teoretické části práce je popsána charakteristika spotřebitelského chování a faktorů, které spotřebitelské chování ovlivňují spolu s procesem a metodami výzkumu chování spotřebitelů. V práci je také zahrnut obecný popis barefoot obuvi a teorie z oblasti vývoje nového produktu. Následná praktická část popisuje a vyhodnocuje primární výzkum prováděný prostřednictvím dotazníkového šetření, ze kterého vyplývají závěry a doporučení určené pro účely vývoje nového produktu v oblasti barefoot obuvi.
Keywords: minimalistická obuv; spotřebitelské chování; průzkum spotřebitelského chování; barefoot obuv
Thesis title: Research of consumer behavior of barefoot footwear users
Author: Smítka, Vojtěch
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Andera, Michal
Opponents: Hrečka, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis deals with a survey of consumer behavior of barefoot footwear users in the Czech Republic in order to reveal specifics of barefoot footwear users behavior and general trends of the entire industry in order to obtain data for business development in this market. The theoretical part of the thesis describes the characteristics of consumer behavior, the factors that influence consumer behavior and the process and methods of research of consumer behavior. The thesis also includes a general description of barefoot footwear and the theory of new product development. The following practical part describes and evaluates the primary research conducted through a questionnaire survey, which leads to conclusions and recommendations for the development of a new product in the field of barefoot footwear.
Keywords: consumer behavior research; barefoot shoes; minimalist footwear; consumer behavior

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 12. 2021
Date of submission: 10. 5. 2022
Date of defense: 10. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79112/podrobnosti

Files for download

    Last update: