The effect of the influencer marketing on Instagram on consumer shopping behavior between 13 to 18 years

Thesis title: Vliv influencer marketingu na Instagramu na nákupní chování spotřebitelů ve věku 13 až 18 let
Author: Bendová, Denisa
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce zkoumá dopady influencer marketingu v online prostředí Instagramu na spotřební chování dětí a mladistvých ve věku 13 až 18 let. V teoretické části práce jsou charakterizovány pojmy, které souvisí s influencer marketingem, sociálními sítěmi a trendy dnešního online prostředí. Praktická část se zaměřuje na analýzu primárních dat získaných pomocí kvantitativního dotazníkového šetření. Diplomová práce je obohacena o primární data získaná metodou osobního dotazování a metodou CATI s vybranými influencery a zástupci firem.
Keywords: teenager; reklama; influencer marketing; spotřební chování; Instagram
Thesis title: The effect of the influencer marketing on Instagram on consumer shopping behavior between 13 to 18 years
Author: Bendová, Denisa
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis examines the effects of influencer marketing in the Instagram online environment on the consumer behavior of children and adolescents aged 13-18. The theoretical part of the thesis characterizes the concepts related to influencer marketing, social networks and trends in today's online environment. The practical part focuses on the analysis of primary data obtained from a quantitative questionnaire survey. The diploma thesis is enriched with primary data obtained by the method of personal interviewing and the CATI method with selected influencers and company representatives.
Keywords: consumer behavior; teenager; advertisement; influencer marketing; Instagram

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 11. 2021
Date of submission: 11. 5. 2022
Date of defense: 7. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78695/podrobnosti

Files for download

    Last update: