Digital marketing strategy of airsoft equipment sales for the company Novritsch Trading GmbH

Thesis title: Digitální marketingová strategie prodeje airsoftových pomůcek pro společnost Novritsch Trading GmbH
Author: Duchek, Dominik
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Mucha, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Celosvětový trh s airsoftovými zbraněmi, příslušenstvím a potřebnou výstrojí je na vzestupu. To přináší nové obchodní příležitosti, které je však kvůli specifičnosti odvětví problematické uchopit z hlediska marketingu. Cílem práce je navrhnout vhodnou, mezinárodní, digitální marketingovou strategii pro firmu Novritsch Trading GmbH, která co nejlépe reflektuje tržní specifika v jednotlivých zemích při využití zdrojů, které má společnost k dispozici. K tomu budou využita kvantitativní data získaná z dosavadní marketingové komunikace společnosti na internetu. Tato data zahrnují tisíce uživatelů, kteří interagují s různými komunikačními kanály značky. Lze předpokládat, že data potvrdí a lépe odhalí výkonnost jednotlivých komunikačních kanálů napříč různými trhy. Zároveň umožní prozkoumat, jaký dopad měla lokalizace webových stránek na obchodní výkonnost v dané zemi.
Keywords: Internetový marketing; Digitální marketing; Marketing na sociálních sítích; Reklama; Airsoft
Thesis title: Digital marketing strategy of airsoft equipment sales for the company Novritsch Trading GmbH
Author: Duchek, Dominik
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Mucha, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
The market for airsoft replicas, accessories and equipment is growing. That allows for new business opportunities. However, those are difficult to capture using standard marketing channels. This Thesis aims to suggest a suitable international digital marketing strategy for the company Novritsch Trading GmbH. The strategy should reflect the market specifics in different countries while utilizing the company’s currently available resources. To achieve this goal, the Thesis will use quantitative data gathered by the company throughout its existing marketing communication via the internet. This data consists of thousands of users who interacted with different sorts of brand communication channels. It can be assumed that the data will help to confirm and reveal the performance of different communication channels across markets. Furthermore, the data will allow investigating the business efficiency of the webshop in reaction to content localization.
Keywords: Advertising; Airsoft; Social Media Marketing; Digital marketing; Internet marketing

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 10. 2021
Date of submission: 10. 5. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78124/podrobnosti

Files for download

    Last update: