Proposal of marketing strategy in the gastronomic industry for small and medium enterprises

Thesis title: Návrh marketingové strategie na Instagramu v gastronomickém průmyslu u malých a středních podniků
Author: Pejřimovská, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Bartoš, Petr
Opponents: Beneš, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
Sociální sítě jsou globálním fenoménem, který se neustále vyvíjí a proměňuje každý aspekt našeho života. Sociální sítě jako Instagram prokázaly svůj potenciál jako skvělý nástroj pro podniky k růstu a propagaci jejich podnikání. Předchozí studie ukázaly, jaký dopad může mít používání sociálních medií na rozhodování zákazníků o nákupu, a prozkoumaly různé způsoby, jak lze zákazníky přesvědčit. Neexistuje ale mnoho výzkumů, které definují strategii, jak mohou podniky dosáhnout většího povědomí o podniku a engagementu. Tato studie se zaměřuje na výzkum prostřednictvím kvalitativních metod, konkrétně pomocí případové studie a rozhovory se social media specialisty a ukazuje, jak mohou různé proměnné ovlivnit povědomí o podniku a engagement. Tato práce zjišťuje, že existují specifické strategie, které lze použít k růstu povědomí o podniku a zlepšení engagementu.
Keywords: povědomí o podniku; engagement; restaurace; social media marketing; instagramová strategie
Thesis title: Proposal of marketing strategy in the gastronomic industry for small and medium enterprises
Author: Pejřimovská, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bartoš, Petr
Opponents: Beneš, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
Social networks are a global phenomenon that constantly evolve and transform every aspect of our lives. Social networks, like Instagram, have proven their potential as a great tool for businesses to grow and promote their business. Previous studies have shown the impact that using social media can have on customers' purchasing decisions, and have explored different ways in which customers can be persuaded. There is not a lot of research that defines a strategy for how businesses can achieve greater brand awareness and engagement. This study focuses on investigating, through qualitative methods, how different variables can influence brand awareness and engagement, namely case study and interviews with current social networking marketing specialists. This work finds that there are specific strategies that can be used to influence the outcome of brand awareness growth and engagement improvement.
Keywords: instagram strategy; brand awareness; engagement; restaurants; social media marketing

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2021
Date of submission: 10. 5. 2022
Date of defense: 25. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77813/podrobnosti

Files for download

    Last update: