Brand awareness and customer satisfaction of MP Krásno, a.s

Thesis title: Povědomí o značce a zákaznická spokojenost společnosti MP Krásno, a.s
Author: Vrbíková, Markéta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je pomocí provedení marketingového výzkumu zjistit, jaké je současné povědomí o značce Krásno a prověřit spokojenost jejich zákazníků. Na základě výsledků provedeného výzkumu navrhnout řešení pro zlepšení povědomí o značce a zvýšení zákaznické spokojenosti. V teoretické části práce je provedena literární rešerše děl českých i světových autorů zabývajících se marketingem, marketingovým výzkumem, analýzou zákaznické spokojenosti a CRM managementem. Poznatky jsou následně aplikovány do části praktické. Pro zjištění současného stavu povědomí o značce společnosti je proveden marketingový výzkum, kde je zkoumáno povědomí o značce, brand recognition, brand recall, analýza image značky a znalost produktového portfolia značky Krásno. Pro analýzu zákaznické spokojenosti byly do výzkumu zahrnuty otázky ohledně celkové spokojenosti zákazníků se značkou, spokojenosti zákazníků s vybranými faktory značky a metoda Net promoter score. V závěru práce je provedena syntéza poznatků zjištěných z výzkumu a jsou poskytnuty návrhy a doporučení pro společnost MP Krásno, a. s. pro zvýšení jejího povědomí v rámci České republiky a zlepšení zákaznické spokojenosti.
Keywords: Marketingový výzkum; Marketing; Značka; Povědomí o značce; Brand recognition; Brand recall; Image značky; Zákaznická spokojenost; Net Promoter Score
Thesis title: Brand awareness and customer satisfaction of MP Krásno, a.s
Author: Vrbíková, Markéta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this bachelor's thesis is to find out the current awareness of the Krásno brand by means of marketing research and to check the satisfaction of their customers. Based on the results of the research, design solutions to improve brand awareness and increase customer satisfaction. The theoretical part of the thesis is a literary search of works by Czech and international authors dealing with marketing, marketing research, customer satisfaction analysis and CRM management. The knowledge is then applied to the practical part. To determine the current state of brand awareness of the company, a marketing research is conducted, which examines brand awareness, brand recognition, brand recall, brand image analysis and knowledge of the Krásno brand product portfolio. To analyze customer satisfaction, the research included questions about overall customer satisfaction with the brand, customer satisfaction with selected brand factors, and the Net promoter score method. At the end of the thesis, a synthesis of findings from the research is made and suggestions and recommendations are provided for the company MP Krásno, a. S. To increase its awareness in the Czech Republic and improve customer satisfaction.
Keywords: Marketing; Marketing Research; Brand; Brand Awareness; Brand Recognition; Brand Recall; Brand Image; Customer Satisfaction; Net Promoter Score

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 6. 2021
Date of submission: 11. 5. 2022
Date of defense: 7. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77486/podrobnosti

Files for download

    Last update: