Brand perception of a selected Czech company

Thesis title: Vnímání brandu vybrané české společnosti
Author: Balášová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Bočková, Nina
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak je spotřebiteli vnímána česká značka vyrábějící přírodní kosmetiku Havlíkova přírodní apotéka a na základě těchto zjištění navrhnout možná doporučení pro společnost do budoucna. V teoretické části jsou na základě odborné literatury vysvětleny základní pojmy týkající se značky, hodnoty značky, jejího řízení a budování, image a identity značky a způsoby marketingové komunikace. V praktické části je představen koncept společnosti, portfolio produktů, marketingová komunikace, způsoby distribuce a srovnání s konkurencí. Následně je proveden primární výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření metodou CAWI, kterého se zúčastnilo 278 respondentů. První sekce dotazníku byla určena všem respondentům, bez ohledu na to, zda značku znají, nebo ne, druhá sekce byla určena pouze uživatelům značky. Na základě výsledků dotazníku byly zodpovězeny 3 stanovené výzkumné otázky definované v cílech práce a sepsána doporučení pro budoucí aktivity značky Havlíkova přírodní apotéka.
Keywords: Značka; Vnímání značky; Marketingová komunikace
Thesis title: Brand perception of a selected Czech company
Author: Balášová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Bočková, Nina
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this Master Thesis is to identify the perception of the Czech brand producing natural cosmetics, Havlíkova přírodní apotéka, from the consumer perspective. Based on these findings offer possible recommendations and changes for the company. The theoretical part defines the basis concepts related to the brand, brand value, brand management and building, brand image and identity and methods of marketing communication. Then, the practical part presents the concept of the company, product portfolio, maps the marketing communication, ways of distribution and comparison with the competitors. The primary research is conducted through a CAWI questionnaire survey, which was taken by 278 respondents. The first section of the questionnaire was intended for all respondents, the second section was intended only for brand users. Based on the results of the questionnaire, 3 research questions defined in the objectives of the thesis were answered and set recommendations for future activities of the Havlíkova přírodní apotéka.
Keywords: Brand; Brand Perception; Marketing Communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 3. 2021
Date of submission: 10. 5. 2022
Date of defense: 31. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76454/podrobnosti

Files for download

    Last update: