Analysis of competition in the selling market of outdoor sports and recreation equipment

Thesis title: Analýza konkurence na trhu prodeje sportovního a outdoorového vybavení
Author: Pechal, Vojtěch
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Soukupová, Jana
Opponents: Nečadová, Marta
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je pomocí analýzy konkurence zhodnotit možnost vstupu firmy na trh prodeje sportovního a outdoorového vybavení v České republice a doporučit strategii ke vstupu. Teoretická část práce vysvětluje základy teorie konkurence a jednotlivé techniky její analýzy. V praktické části pak je vyhotovena samotná analýza konkurence. Nejdříve je analyzováno makrookolí odvětví pomocí metody PESTLE. Poté je zkoumáno samotné odvětví skrze několik nástrojů. Těmi jsou základní charakteristiky odvětví, Porterův model 5 sil, mapa konkurenčních skupin, či fáze vývoje odvětví. Na základě všech vyhotovený analýz pak je vyhodnocena možnost vstupu na tento trhu a jsou představeny nejvhodnější strategie
Keywords: strategie; outdoorové vybavení; analýza konkurence
Thesis title: Analysis of competition in the selling market of outdoor sports and recreation equipment
Author: Pechal, Vojtěch
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Soukupová, Jana
Opponents: Nečadová, Marta
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis aims to evaluate the possibility for a new company entering the selected market in Czech Republic and to suggest an entry strategy, using competition analysis. The theoretical part of the thesis explains the basics of competition theory and each technique used in the analysis. In the practical part, the competition analysis itself is created. First, the macro-environment of the industry is analyzed utilizing the PESTLE method. The industry itself is then examined through several tools. These are the essential characteristics of the industry, Porter's model of five forces, a map of competing groups, or the stage of development of the industry. Based on all the analyzes performed, the possibility of entering this market is evaluated, and the most suitable strategies for its eventual implementation are presented.
Keywords: analysis of competition; strategy; outdoor equipment; competition

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 3. 2022
Date of submission: 11. 5. 2022
Date of defense: 6. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80305/podrobnosti

Files for download

    Last update: