Marketing plan of suburban camp

Thesis title: Návrh marketingového plánu příměstského tábora
Author: Hronek, Lukáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce obsahuje návrh marketingového plánu příměstského tábora organizace Sportys. Hlavním cílem práce je provedení situační analýzy – analýzy mikrookolí a makrookolí, dále vytvoření SWOT analýzy, vytvoření marketingových cílů a akčního plánu. Pro získání informací o marketingovém prostředí, které vedou k pozdějšímu vyřešení problémů, byla provedena rešerše zdrojů uvedených v závěru práce. Součástí práce je dotazník mezi klienty organizace Sportys. Samotný návrh marketingového plánu pak byl proveden na základě znalostí o marketingovém prostředí s využitím nástrojů a metod popsaných v teoretické části práce. Závěrem práce je návrh marketingového plánu, který řeší problémy zjištěné ve SWOT analýze.
Keywords: marketingový plán; marketingový mix; situační analýza
Thesis title: Marketing plan of suburban camp
Author: Hronek, Lukáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis contains a draft marketing plan of the suburban camp of the organization Sportys. The main objective of the thesis is to perform situational analysis – micro- and macro-environment analysis, as well as to create a SWOT analysis, create marketing goals and an action plan. In order to obtain information about the marketing environment, which leads to later resolution of problems, a search of the sources listed at the end of the thesis was carried out. Part of the thesis is a questionnaire among clients of the Organization Sportys. The design of the marketing plan itself was then carried out on the basis of knowledge of the marketing environment using the tools and methods described in the theoretical part of the thesis. The conclusion of the thesis is a proposal for a marketing plan that solves the problems identified in the SWOT analysis.
Keywords: marketing plan; marketing mix; situation analysis

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 12. 2021
Date of submission: 11. 5. 2022
Date of defense: 25. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80128/podrobnosti

Files for download

    Last update: