User preferences of the digital video game distribution platforms on PC

Thesis title: Preference uživatelů digitálních herních distribučních platforem na PC
Author: Černý, Milan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na distribuci počítačových her skrze digitální herní distribuční platformy na PC z pohledu uživatele. Cílem výzkumu je zjistit, jestli a z jakého důvodu uživatel preferuje určitou digitální herní distribuční platformu, a také je stanovena hypotéza, že uživatelé budou preferovat pouze jednu digitální herní distribuční platformu. Kvantitativní výzkum metodou online dotazníku byl zaměřen na české uživatele z herních komunit na PC. V analýze výsledků, ve které je poté potvrzena stanovená hypotéza. Ačkoliv uživatelé aktivně využívají často hned několik digitálních platforem, tak naprostá většina respondentů preferuje pouze jednu z těchto platforem. Z hlediska funkcí dotazovaní respondenti považují za nejdůležitější příznivost ceny digitální platformy, dále seznam přátel, reputaci provozovatele, zákaznickou podporu a cloudové úložiště.
Keywords: počítačové hry; Steam; Epic Game Store; videohry; digitální platforma; digitální herní obchod; uživatelské preference; digitální distribuce; platformizace
Thesis title: User preferences of the digital video game distribution platforms on PC
Author: Černý, Milan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis focuses on the distribution of computer games through digital game distribution platforms on a PC from the user's point of view. The aim of the research is to find out if and for what reason the user prefers a certain digital gaming distribution platform, and it is also hypothesized that users will prefer only one digital gaming distribution platform. Quantitative research using the online questionnaire method focused on Czech users from gaming communities on the PC. In the analysis of the results, in which the established hypothesis is then confirmed. Although users often actively use several digital platforms, the vast majority of respondents prefer only one of these platforms. In terms of features, respondents consider the price of the digital platform to be the most important, as well as the list of friends, the reputation of the company, customer support and cloud storage.
Keywords: video games; computer games; digital storefront; user preferences; Steam; Epic Game Store; digital distribution; digital platform; platformization

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 12. 2021
Date of submission: 11. 5. 2022
Date of defense: 30. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79980/podrobnosti

Files for download

    Last update: