Marketing analysis of a selected brand

Thesis title: Marketingová analýza vybrané značky
Author: Holá, Johanna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vlček, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou analýzou vybrané značky, konkrétně značky Anthony’s, specializující se na prodej pánského business oblečení. Cílem práce je jednak analýza strategie značky, jednak zjištění spokojenosti zákazníků a zjištění motivace, s jakou zákazníci prodejny navštěvují, pomocí metodiky optimalizace benefitů. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy a metody, které jsou následně využity v části praktické. Tu tvoří marketingová analýza složená z PEST analýzy, Porterova modelu pěti sil a samotného primárního výzkumu. V závěru práce jsou navržena doporučení pro vedení značky Anthony’s, které z analýzy vyplývají.
Keywords: metodika optimalizace benefitů; pánské business oblečení; marketingová analýza; značka
Thesis title: Marketing analysis of a selected brand
Author: Holá, Johanna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vlček, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with a marketing analysis of a selected brand, namely Anthony's, specializing in the sale of men's business clothing. The aim of the thesis is both to analyse the brand strategy and to determine the customer satisfaction and the motivation with which customers visit the stores, using the benefits optimisation methodology. The theoretical part explains the concepts and methods which are then used in the practical part. Practipal part consists of a marketing analysis includes of a PEST analysis, Porter's five forces model and the primary research itself. The thesis concludes by proposing recommendations for the management of the Anthony's brand that emerge from the analysis.
Keywords: marketing analysis; benefits optimization methodology; brand; men's business clothing

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 1. 2023
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79911/podrobnosti

Files for download

    Last update: