Characteristics of demand for plant-based products

Thesis title: Charakteristika poptávky po rostlinných produktech
Author: Sůvová, Adéla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Soukupová, Jana
Opponents: Džbánková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá charakteristikou poptávky po rostlinných produktech. V úvodu jsou vysvětleny základní informace o rostlinných produktech a s nimi spojenými stravovacími návyky. Teoretická část obsahuje základní pojmy chování spotřebitele na trhu, následně je definován pojem poptávka a uvedeny faktory, které ji ovlivňují. Značná část teoretické části je věnována elasticitě poptávky. Poslední teoretická kapitola se věnuje marketingovému mixu, jehož prvky působí na rozhodování spotřebitele o nákupu statku. V praktické části je za pomocí dotazníkového šetření proveden výzkum poptávky po rostlinných produktech na trhu v České republice. Na závěr jsou uvedena doporučení pro zvýšení poptávky po dané skupině produktů.
Keywords: Rostlinné produkty; poptávka; chování spotřebitele; marketingový mix
Thesis title: Characteristics of demand for plant-based products
Author: Sůvová, Adéla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Soukupová, Jana
Opponents: Džbánková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the characteristics of the demand for plant-based products. The introduction explains the basic information about plant-based products and related eating habits. The theoretical part explains the basic concepts of consumer behavior in the market, then defines the concept of demand and lists the factors that affect it. Much of the theoretical part is devoted to the elasticity of demand. The last theoretical chapter deals with the marketing mix, the elements of which influence the consumer's decision to buy a product. In the practical part, a research of the demand for plant-based products on the market in the Czech Republic is carried out with the help of a questionnaire survey. The final part contains recommendations for increasing the demand for a given product group.
Keywords: Plant-based products; demand; consumer behavior; marketing mix

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 2. 2022
Date of submission: 11. 5. 2022
Date of defense: 6. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79714/podrobnosti

Files for download

    Last update: