Analysis of sponsorship activities of AC Sparta Praha football club: change of strategic sponsor

Thesis title: Analýza sponzorských aktivit fotbalového klubu AC Sparta Praha: změna strategického sponzora
Author: Adámek, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: Halásová, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářská práce je analýza sponzorských aktivit fotbalového klubu AC Sparta Praha a dále bakalářská práce hodnotí změnu strategického sponzora. V úvodu teoretické části se bakalářská práce zabývá teoretickým vymezením pojmu sponzoring a zasazením do marketingového mixu. Následně popisuje historický vývoj sponzoringu a jeho druhy. V teoretické části je detailnější zaměření na sportovní sponzoring, jeho cíle a formy. Dále se teoretická část zabývá nástroji sponzoringu, procesu aktivace, způsobům měření a občasným chybám. V praktické části, práce analyzuje sponzory fotbalového klubu AC Sparta Praha, proces rebrandingu a aktivace spolupráce s novým produktovým sponzorem. Následně uvádí výsledky a hodnocení vlastního výzkumného šetření a formuluje odpovědi na jednotlivé výzkumné otázky.
Keywords: sponzoring; sportovní sponzoring; aktivace; komunikace
Thesis title: Analysis of sponsorship activities of AC Sparta Praha football club: change of strategic sponsor
Author: Adámek, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: Halásová, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse the sponsorship activities of the football club AC Sparta Praha and the bachelor thesis evaluates the change of strategic sponsor. In the beginning of the theoretical part, the bachelor thesis deals with the theoretical definition of the concept of sponsorship and its insertion into the marketing mix. It then describes the historical development of sponsorship and its types. The theoretical part focuses in more detail on sports sponsorship, its objectives and forms. Furthermore, the theoretical part deals with the tools of sponsorship, the activation process, measurement methods and occasional mistakes. In the practical part, the thesis analyses the sponsors of the football club AC Sparta Prague, the process of rebranding and activation of cooperation with a new product sponsor. It then presents the results and evaluation of its own research investigation and formulates answers to the individual research questions.
Keywords: sports sponsorship; activation; sponsorship; communication

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 2. 2022
Date of submission: 11. 5. 2022
Date of defense: 7. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79583/podrobnosti

Files for download

    Last update: