Marketing importance of cashback websites in the Czech market

Thesis title: Marketingový význam cashback portálů na našem trhu
Author: Jeníková, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá cashback portály. Cílem je zmapovat současnou situaci s cashback portály na českém trhu, zjistit, jaké je povědomí o cashback portálech mezi studenty VŠE a jak cashback portály ovlivňují jejich nákupní chování. V teoretické části se zaměřuje na vymezení pojmu v kontextu internetového a affiliate marketingu. Druhá část je praktická a navazuje na teoretické poznatky. V praktické části je stanovena metodologie a je provedena sekundární analýza trhu. Další část se věnuje komparaci vybraných českých cashback portálů dle stanovených kritérií pomocí metody jednoduchého pořadí. Dále je proveden vlastní kvantitativní výzkum uskutečněný pomocí dotazníku určeného studentům VŠE. Výsledkem práce jsou odpovědi na výzkumné otázky reflektující stanovené cíle a doporučení.
Keywords: online marketing; nákupní chování; cashback portál; affiliate marketing
Thesis title: Marketing importance of cashback websites in the Czech market
Author: Jeníková, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with cashback websites. The aim is to map the current situation with cashback websites in the Czech market, to find out what is the awareness of cashback websites among students of VŠE and how cashback websites influence their buying behaviour. The theoretical part focuses on the definition of the term in the context of internet and affiliate marketing. The second part is practical and builds on the theoretical findings. In the practical part, the methodology is established and a secondary market analysis is conducted. The next part is a comparison of selected Czech cashback portals according to the established criteria using the simple ranking method. Subsequently, the quantitative research is conducted using a questionnaire addressed to students of VŠE. The results of the work are answers to the research questions reflecting the set objectives and recommendations.
Keywords: buying behaviour; cashback websites; affiliate marketing; online marketing

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 12. 2021
Date of submission: 11. 5. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79356/podrobnosti

Files for download

    Last update: