Analysis and improvement of marketing communication on B2B market of Optimify s. r. o

Thesis title: Analýza a zdokonalení marketingové komunikace na B2B trhu společnosti Optimify s. r. o
Author: Knejp, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Paclík, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem práce je navrhnout kroky ke zdokonalení marketingové komunikace na B2B trhu společnosti Optimify s.r.o.. Dosáhnutí tohoto cíle je skrze dílčí kroky v rámci provedení kvalitní teoretické rešerše, kvantitativního výzkumu, analýzy současného stavu a následného sestavení jednotlivých doporučení. Tato práce zohledňuje základní aspekty charakteristik B2B trhu, chování příslušných osob na daném trhu, doporučené komunikační kanály i moderní metody dosažení vytyčených cílů. Společnost Optimify představuje standardní vzor na trhu vývoje a poskytování software, který má vysoký růstový potenciál. Součástí práce jsou také nové výzvy související s pandemií COVID-19.
Keywords: B2B trh; Marketing; Analýza softwarové firmy; Trh vývoje a vydávání software
Thesis title: Analysis and improvement of marketing communication on B2B market of Optimify s. r. o
Author: Knejp, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Paclík, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of the thesis is to propose steps to improve marketing communication in the B2B market of Optimify s.r.o. The achievement of this objective is through partial steps in the framework of conducting a quality theoretical research, quantitative research, analysis of the current state and subsequent compilation of individual recommendations. This work takes into account the basic aspects of the characteristics of the B2B market, the behavior of the relevant persons in the market, the recommended communication channels and modern methods of achieving the set objectives. Optimify represents a standard pattern in the software development and delivery market that has a high growth potential. The work also includes new challenges related to the COVID-19 pandemic.
Keywords: B2B market; Marketing; Software company analysis; Software development and release market

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 12. 2021
Date of submission: 11. 5. 2022
Date of defense: 7. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79144/podrobnosti

Files for download

    Last update: