Possibilities and limitations of marketing communication for projects in the nonprofit sector on the example of Remembrance Day in the Czech Republic

Thesis title: Možnosti a omezení marketingové komunikace u projektů v neziskovém sektoru na příkladu Dne válečných veteránů
Author: Krejčí, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tyslová, Irena
Opponents: Zelený, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce zjišťuje možnosti a omezení marketingové komunikace v soukromém neziskovém sektoru. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy marketingu, marketingové komunikace a jejího uplatnění v organizacích neziskového soukromého sektoru, se zacílením na možnosti a omezení, primárně v oblasti etiky. Praktická část se věnuje konkrétní neziskové organizaci Post Bellum, jeho činnosti a projektu Den válečných veteránů. Srovnává etický kodex Post Bellum s etickými kodexy reklamy, PR a fundraisingu. Popisuje marketingovou komunikaci a zjišťuje etická rizika sbírky Dne válečných veteránů. V závěru pak shrnuje výzkumná řešení. Práce došla k závěru, že zkoumaná problematika obsahuje nepřeberné možnosti a omezení marketingové komunikace, které ale nelze snadno definovat, nýbrž každá nezisková organizace je unikátní a řeší své unikátní problémy převážně pomocí precedentu. Hlavní možností pro neziskové organizace je použití diverzifikovaného marketingu, virálnost a spolupráce. V budoucnu pak například rozšíření sbírek do online světa. Mezi omezení patří nedostatečně vymezená administrativa a právní formy.
Keywords: Marketingová komunikace; Nezisková organizace; Etika; Komunikace; Marketing; Etický kodex; Post Bellum; Den válečných veteránů
Thesis title: Possibilities and limitations of marketing communication for projects in the nonprofit sector on the example of Remembrance Day in the Czech Republic
Author: Krejčí, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tyslová, Irena
Opponents: Zelený, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis investigates the possibilities and limitations of marketing communication in the nonprofit private sector. The theoretical part of the thesis defines the basic concepts of marketing, marketing communication and its application in the nonprofit private organizations, primarily focusing on the possibilities and limitations in the field of ethics. The practical part focuses on a specific nonprofit organization Post Bellum, its activities and the Remembrance Day project. It compares Post Bellum's code of ethics with those of advertising, PR and fundraising. It describes marketing communications and identifies the ethical risks of the Remembrance Day fundraiser. The thesis concludes that the issues under study contain a plethora of possibilities and limitations for marketing communications, but that these cannot be easily defined; rather, each nonprofit organization is unique and solves its unique problems largely through precedent. The main options for nonprofits are the use of diversified marketing, virality, and collaboration. Then in the future, for example, there is a possibility to expand collections into the online world. Limitations include poorly defined administrative and legal forms.
Keywords: Marketing; Communication; Marketing communication; Nonprofit organization; Ethics; Code of ethics; Post Bellum; Remembrance Day

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 12. 2021
Date of submission: 11. 5. 2022
Date of defense: 7. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79081/podrobnosti

Files for download

    Last update: