Motivation and barriers of nanny course graduates at Domestica, s.r.o during a pandemic

Thesis title: Motivace a bariéry absolventů kurzu chůvy ve společnosti Domestica, s.r.o. v období pandemie
Author: Pechová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říhová, Gabriela
Opponents: Šmíd, David
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na absolventy kurzu Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky. Kurz byl pořádán na jaře roku 2021 ve společnosti Domestica, s.r.o. v období pandemie Covid-19. Cílem práce je zjistit motivace a bariéry absolventů daného kurzu. Tento cíl je v práci zjišťován pomocí kvalitativního výzkumu, konkrétně rozhovorů s absolventkami daného kurzu a v rozhovoru s majitelkou společnosti Domestica, s.r.o. Z analýzy rozhovorů byla zjištěna největší motivace, proč absolvovat kurz. Majitelka i absolventky se shodly, že největší motivací je motivace vnitřní, konkrétně že absolventky samy chtějí pracovat s dětmi. Z této bakalářské práce plynou také bariéry bránící absolvování kurzu. V bakalářské práci bylo zjištěno, že motivace převažují nad bariérami.
Keywords: bariéry; andragogika; motivace; pandemie; kurz chůvy
Thesis title: Motivation and barriers of nanny course graduates at Domestica, s.r.o during a pandemic
Author: Pechová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říhová, Gabriela
Opponents: Šmíd, David
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor Thesis focuses on graduates of the course Nanny for Children until the start of compulsory schooling. The course was organized in the spring of 2021 in the company Domestica, s.r.o. during the Covid-19 pandemic. The aim of the work is to find out the motivations and the barriers of the graduates of the course. This goal is determined in the work by means of qualitative research, specifically interviews with graduates of the course and in an interview with the owner of the company Domestica, s.r.o. The analysis of the interviews revealed the greatest motivations for taking the course. The owner and the graduates agreed that the biggest motivation is internal motivation, specifically that the graduates themselves want to work with children. Barriers to completing the course also follow from this Bachelor Thesis. In the Bachelor Thesis it was found that motivations outweigh the barriers.
Keywords: motivations; barriers; pandemic; nanny course; andragogy

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 11. 2021
Date of submission: 11. 5. 2022
Date of defense: 8. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78864/podrobnosti

Files for download

    Last update: