Customer satisfaction of selected enterprise (company TASY s.r.o.)

Thesis title: Customer satisfaction of selected enterprise (company TASY s.r.o.)
Author: Abrahamová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: English
Abstract:
Abstract The diploma thesis is focused on customer satisfaction in the given enterprise and recommendations for the improvement of strategic goals. The study has been studying the analysis of satisfaction factors and four different parts that the consumers find out to be satisfied with. The parts of satisfaction that are measured and analyzed are price and products, logistics, customer services, and IT (information technology). The theoretical background includes the literature review and the principles of study marketing, consumer, satisfaction, and marketing research which were the base of the analysis in the practical part. The theoretical part is followed by the information about the specific enterprise which was chosen to be company TASY s.r.o. This enterprise is one of the largest wholesale companies with tires in the Czech Republic and other business activities related to tires. The last part of the study is the practical part which consists of a survey and its implementation followed by the analysis and further recommendations for the company. The conclusion summarizes the satisfaction of customers with product and prices, logistics, customer services, and logistics. The limitations and results are provided in the conclusion and specific recommendations are given based on the data collected throughout the survey.
Keywords: customer; customer satisfaction; marketing research; loyalty; survey; analysis; marketing
Thesis title: Spokojenost zákazníků v dané firmě (TASY s.r.o.)
Author: Abrahamová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: English
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na spokojenost zákazníků dané firmy a její doporučení na zlepšení jejich strategických cílů. Tato studie se byla se zaměřením na analýzu spokojenosti zákazníků a jejich faktorů rozdělena na čtyři části, které zkoumaly zákaznickou spokojenost. Části které byly zkoumány byly rozděleny na produkty a jejich ceny, logistiku, zákaznický servis a technologie IT. Teoretická část zahrnuje literární rešerši a základy pro studium marketingu, zákazníka, zákaznické spokojenosti a marketingového výzkumu, které byly podkladem pro praktickou část a její implementaci do daného podniku. Teoretickou část následovaly informace o daném podniku a její struktury, strategických cílů a aktuální nabídkou. Firma, která byla pro výzkum vybrána byla firma TASY s.r.o. jež se pohybuje na trhu jako jedna z největších firem zaměřujícím se velkoobchodem pneumatik a dalších obchodních záležitostí spokojující s pneumatikami. Poslední část celé práce byl dotazník a jeho vyhodnocení a následné doporučení pro firmu. Závěr práce shrnuje celkovou spokojenost zákazníků s produkty a jejich cenami, logistikou, zákaznickou podporou a IT technologiemi. Limity a výsledky výzkumu jsou zahrnuty v celkovém závěru práce společně se specifickými doporučeními na základě dat a vyhodnocení výzkumu.
Keywords: zákazník; spokojenost zákazníků; marketing; marketingový výzkum; analýza; loayalita; dotazník

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 11. 2021
Date of submission: 11. 5. 2022
Date of defense: 31. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78807/podrobnosti

Files for download

    Last update: