Branding of Museum of Czech Literature

Thesis title: Branding Muzea literatury
Author: Bartošová, Taťána
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Prokůpek, Marek
Opponents: Horňáková, Lucia
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou brandingu muzeí. Je zaměřena na vznikající Muzeum literatury, se kterým se váže jeho bohatá historie v podobě Památníku národního písemnictví. Teoretická část definuje obecnou terminologii brandu a brandingu, představuje jejich základní atributy a vystihuje další důležité náležitosti. Dále specifikuje branding v oblasti muzejnictví. Praktická část se zaměřuje na analýzu brandingu samotného Muzea literatury. Jsou zde probrány proběhlé soutěže na vizuální identitu a vítězný návrh pro Muzeum literatury od grafického studia 20YY Designers. Pomocí kvalitativního výzkumu a díky využití sekundárních dat práce zhodnocuje tvorbu a implementaci brandu Muzea literatury.
Keywords: Branding; brand; značka; branding muzeí; vizuální identita; Muzeum literatury; Památník národního písemnictví
Thesis title: Branding of Museum of Czech Literature
Author: Bartošová, Taťána
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Prokůpek, Marek
Opponents: Horňáková, Lucia
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor thesis deals with the issue of branding museums. It focuses on the emerging Museum of Czech Literature. The theoretical part defines the general terminology of brand and branding, presents their primary attributes, and describes other necessities. It also specifies branding in the field of museums. The practical part focuses on analyzing the branding of the Museum of Czech Literature. Past competitions for visual identity and a winning design for the Museum of Czech Literature from the graphic studio 20YY Designers are discussed here. Through qualitative research and secondary data, the work evaluates the creation and implementation of the Museum of Czech Literature brand.
Keywords: branding; brand; museum branding; visual identity; Museum of Czech Literature

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2021
Date of submission: 22. 5. 2022
Date of defense: 16. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78635/podrobnosti

Files for download

    Last update: