Recognizability of Public Relations on Social Networks

Thesis title: Rozpoznatelnost PR na sociálních sítích
Author: Žiláková, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce řeší vliv digitálního Public Relations na internetové uživatele. Cílem bylo zmapovat PR nástroje, využívané ve vybrané společnosti, a následně zjistit, zda jsou tyto nástroje pro uživatele sociálních sítí rozpoznatelné. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části byla zpracována literární rešerše na základě odborné literatury. Tato část práce byla doplněna sekundárním výzkumem AMI Digital Indexem 2021. V praktické části byl proveden primární výzkum. Vyhodnocení tohoto výzkumu probíhalo za pomocí dotazníkového šetření u 394 respondentů a rozhovorů s PR specialisty. Z výsledků průzkumu byly stanoveny doporučení, jak tvořit PR na sociálních sítích.
Keywords: Public Relations; reklama; sociální sítě
Thesis title: Recognizability of Public Relations on Social Networks
Author: Žiláková, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the impact of digital public relations on internet users. The aim was to map the PR tools used in a selected company and to find out whether these tools are recognizable to social network users. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. In the theoretical part, a literature search was conducted based on the professional literature. This part of the thesis was complemented by secondary research using the AMI Digital Index 2021. The primary research was conducted in the practical part. The evaluation of this research was carried out using a questionnaire survey of respondents and interviews with PR specialists. Recommendations on how to make PR on social networks were determined from the results of the survey.
Keywords: Public Relations; advertising; social networks

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 11. 2021
Date of submission: 11. 5. 2022
Date of defense: 25. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78626/podrobnosti

Files for download

    Last update: