Proposal of marketing strategy of the hotel

Thesis title: Návrh marketingové strategie hotelu
Author: Kantemirova, Olga
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Gorabek, Maksym
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce představuje návrh modifikace marketingové strategie hotelu Wenceslas Square, který je součástí společnosti CZECH INN HOTELS s.r.o. Cílem práce je zvýšení úspěšnosti hospodaření podniku v těžké době pro hotelnictví. V první části budou vymezena důležitá teoretická východiska, která budou sloužit jako základ pro vypracovaní praktické části. V praktické části bude představen hotel Wenceslas Square a vypracován jeho marketingový mix. Dále bude pomocí analýzy PESTLE, Porterova modelu pěti sil a rozhovoru s manažerkou hotelu zhodnocen současný stav a navržena modifikace současné marketingové strategie.
Keywords: marketingová strategie; Hotel; rozhovor; CZECH INN HOTELS s.r.o.; marketingový mix
Thesis title: Proposal of marketing strategy of the hotel
Author: Kantemirova, Olga
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Gorabek, Maksym
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis presents the proposal for modification of the marketing strategy of the Wenceslas Square Hotel, which is part of the Czech INN HOTELS s. r. o. company. The aim of the work is to increase the success of the business in a difficult time for the hotel industry. In the first part, important theoretical starting points will be defined, which will serve as the basis for the development of the practical part. In the practical part, the Wenceslas Square hotel will be presented, and its marketing mix will be developed. Further, using the PESTLE analysis, Porter's model of five forces and an interview with the hotel manager, the current state of the hotel will be evaluated, and a modification of the marketing strategy will be proposed.
Keywords: Hotel; CZECH INN HOTELS s.r.o.; marketing strategy; interview; marketing mix

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2021
Date of submission: 11. 5. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78424/podrobnosti

Files for download

    Last update: