The impact of the Mentoring Advanced programme on the personal development of its participants

Thesis title: Vliv programu Mentoring Advanced na osobní rozvoj mentees
Author: Majerechová, Romana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Motlová, Veronika
Opponents: Lukeš Rybanská, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit program Mentoring Advanced, zjistit zda a v jaké míře ovlivňuje osobní rozvoj jeho účastníků a navrhnout změny. Výsledkem je vyhodnocení, zda má smysl v projektu pokračovat a jak ho případně vylepšit. Porovnávány jsou odpovědi jednotlivých mentees, jež byly získány před zahájením programu Mentoring Advanced a po jeho ukončení. Data jsou sbírány formou rozhovorů a dotazníků a jsou vyhodnocovány pomocí interpretativní fenomenologické analýzy a metody otevřeného kódování. Výsledky práce jsou porovnány s mentoringovým programem organizace AIESEC a mentoringem DoToho!. Byly stanoveny 3 hypotézy, z nichž se 2 potvrdily. Výsledkem je doporučení pokračovat s programem i v dalších letech a součástí vyhodnocení jsou i navrhované změny.
Keywords: mentoring; mentee; mentor; osobní rozvoj; vysokoškolští studenti; studenti VŠE
Thesis title: The impact of the Mentoring Advanced programme on the personal development of its participants
Author: Majerechová, Romana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Motlová, Veronika
Opponents: Lukeš Rybanská, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to evaluate the Mentoring Advanced programme, to find out whether and how much it influences the personal development of its participants, and also to suggest changes. The result is an evaluation of whether it is reasonable to continue the project or not, and eventually, how to make improvements. Mentees' responses were collected before and after the Mentoring Advanced program and subsequently compared. Data are collected through interviews and questionnaires and are evaluated using interpretative phenomenological analysis and open coding methods. The results are compared with the AIESEC mentoring programme and the DoToho! mentoring programme. Three hypotheses were established, 2 of which were confirmed. As a result, a recommendation is made to continue with the programme in future years and suggested changes are included in the evaluation.
Keywords: personal development; university students; VŠE students; mentoring; mentee; mentor

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2021
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 12. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78309/podrobnosti

Files for download

    Last update: