Draft communication strategy for the Ministry of Foreign Affairs of the Czech Republic

Thesis title: Návrh komunikační strategie Ministerstva zahraničních věcí České republiky
Author: Lekešová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je navržení komunikační strategie pro Ministerstvo zahraničních věcí České republiky, která má vést k zefektivnění komunikace s veřejností, zlepšení image ministerstva a zvýšení návštěvnosti komunikačních kanálů. V teoretické části práce je interpretován význam a specifika komunikační strategie ve veřejné správě. Náplní praktické části je obsahová analýza dosavadní komunikace ministerstva v online prostředí, expertní rozhovory a benchmarking. Jako příklad dobré praxe slouží komunikační strategie Ministerstva zahraničních věcí Velké Británie. Vlastní dotazníkové šetření se zabývalo hodnocením komunikace MZV ČR na sociálních sítích a webových stránkách z pohledu českých občanů. Na základě dat MML-TGI byly vymezeny 3 cílové segmenty na Facebooku, Twitteru a webových stránkách MZV ČR, jejichž charakteristiky reflektuje navržená komunikační strategie.
Keywords: Komunikační strategie; komunikační kanály; segmentace; veřejný sektor
Thesis title: Draft communication strategy for the Ministry of Foreign Affairs of the Czech Republic
Author: Lekešová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the diploma thesis is to design a communication strategy for the Ministry of Foreign Affairs of the Czech Republic to achieve more efficient communication with the public, improve the image of the ministry and increase traffic to communication channels. The theoretical part of the thesis interprets the meaning and specifics of communication strategy in public administration. The practical part of the work is devoted to the content analysis of the current online communication of the Ministry, expert interviews and benchmarking. The Foreign, Commonwealth and Development Office communication strategy serve as example of good practice. The questionnaire survey itself dealt with the evaluation of the communication of the Ministry of Foreign Affairs of the Czech Republic on social networks and website from the point of view of Czech citizens. Based on the MML-TGI data, 3 target segments were defined on Facebook, Twitter and the website of the Ministry of Foreign Affairs of the Czech Republic, the characteristics of which are reflected in the proposed communication strategy.
Keywords: Communication strategy; communication channels; segmentation; public sector

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 6. 2021
Date of submission: 11. 5. 2022
Date of defense: 8. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77389/podrobnosti

Files for download

    Last update: