Marketing applications in the dental office

Thesis title: Aplikace marketingu ve stomatologické ordinaci
Author: Kukol, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Koukolíček, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce je zaměřena na aplikaci marketingu ve zdravotnictví, konkrétně se jedná o stomatologickou ordinaci MUDr. Kukolové, která se nachází v Dobříši. Cílem práce je analyzovat současný stav, ve kterém se ordinace nachází a poté poskytnout návrhy na zlepšení v oblasti marketingové komunikace, které vedou ke zlepšení spokojenosti pacientů a celkovému zkvalitnění chodu ordinace. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů z oblasti marketingu. Jedná se o marketing ve zdravotnictví, marketingový mix ve zdravotnictví a analytické metody marketingu, jako je SWOT analýza, analýza konkurence a analýza cílové skupiny. Praktická část je zaměřena na analýzu stomatologické ordinace za použití dotazníkového šetření, marketingového mixu a již zmíněných analytických metod. Na základě těchto analýz a informací z nich získaných, jsou autorem doporučeny návrhy na zlepšení marketingové komunikace ordinace.
Keywords: marketing ve zdravotnictví; marketingový mix; SWOT analýza; marketingová komunikace ; Marketing
Thesis title: Marketing applications in the dental office
Author: Kukol, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Koukolíček, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on the application of marketing in healthcare, specifically on the dental practice of MUDr. Kukolová, located in Dobříš. The aim of the thesis is to analyze the current state of the practice and then to provide suggestions for improvement in the field of marketing communication, leading to improved patient satisfaction and overall improvement of the practice. The theoretical part is focused on defining the concepts in the field of marketing. These are marketing in healthcare, marketing mix in healthcare and analytical methods of marketing such as SWOT analysis, competitor analysis and target group analysis. The practical part focuses on the analysis of a dental practice using questionnaire survey, marketing mix and the aforementioned analytical methods. Based on these analyses and the information obtained from them, the author recommends suggestions for improving the marketing communication of the practice.
Keywords: marketing in healthcare; marketing mix; Marketing; SWOT analysis; marketing communication

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 2. 2021
Date of submission: 11. 5. 2022
Date of defense: 25. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76424/podrobnosti

Files for download

    Last update: