Umbrella branding in private galleries in the Czech Republic

Thesis title: Využití umbrella brandingu v podmínkách soukromých galerií v České republice
Author: Beloborodova, Alexandra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Prokůpek, Marek
Opponents: Horňáková, Lucia
Thesis language: Česky
Abstract:
Daná práce se zabývá zkoumáním modelu umbrella brandu a možností jeho uplatnění v podmínkách současného českého trhu s uměním, zejména komerčních galerií. Práce se věnuje otázkám brandingu galerií v celku a také aspektům, které z marketingového pohledu ovlivňují činnost kulturních organizací. Cílem práce je prostudovat z teoretického hlediska model umbrella brandu a vyhodnotit možnosti praktického uplatnění daného modelu v podmínkách galerijního byznysu v České republice. Práce obsahuje terminologický slovník, který slouží k lepšímu porozumění tématu, a tři části. Teoretická část zahrnuje odborné informace a poznatky o brandingu obecně, o umbrella brandingu v celku i konkrétně o využití daného modelu v kulturní a kreativní sférách. Druhá část představuje pohled odborníka na vybranou problematiku. Praktická část prezentuje čtenářům rozbor marketingové strategie soukromé galerie v podmínkách České republiky s důrazem na marketing založený na konceptu umbrella brandingu.
Keywords: Branding; Galerie; Umění; Umbrella brand; Trh s uměním; Marketing
Thesis title: Umbrella branding in private galleries in the Czech Republic
Author: Beloborodova, Alexandra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Prokůpek, Marek
Opponents: Horňáková, Lucia
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this thesis is the research umbrella brand model and the possibility of its application in the current Czech art market, especially in commercial galleries. The thesis studies the umbrella brand concept in general and also focuses on its influence on cultural organizations. The thesis contains a terminological dictionary, which serves for a better understanding of the topic, and three parts. The theoretical part includes information about branding in general, the concept of umbrella branding in other fields, and specifically about the usage of this model in the cultural and creative industries. The second part contains the expert’s point of view on the selected issue. The practical part proffers to readers the analysis of the marketing strategy of the private gallery in the Czech Republic with an emphasis on the umbrella brand concept.
Keywords: Umbrella brand; Branding; Gallery; Art market; Art; Marketing

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 2. 2021
Date of submission: 11. 5. 2022
Date of defense: 26. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76193/podrobnosti

Files for download

    Last update: