Expansion strategy of a Czech company to a selected foreign market

Thesis title: Strategie expanze české firmy na vybraný zahraniční trh
Author: Dlouhý, Petr
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá trendy v odvětví e-commerce a internacionalizací e-commerce firem. Předmětem zkoumání je také největší česká e-commerce společnost Alza.cz a.s.. Hlavním cílem práce je navržení nové zahraniční expanze pro tuto českou e-commerce společnost. Práce obsahuje literární rešerši na téma e-commerce a zahraniční expanze e-commerce firem. Součástí práce je představení společnosti Alza.cz a analýza všech dosavadních zahraničních aktivit společnosti. Dále práce obsahuje analýzu evropských e-commerce trhů, které by mohly být vhodné pro novou zahraniční expanzi společnosti Alza.cz. V závěru práce obsahuje návrh nové zahraniční expanze na vybraný evropský e-commerce trh.
Keywords: E-commerce; Zahraniční expanze; Internacionalizace e-commerce firem; Alza.cz; Evropské e-commerce trhy
Thesis title: Expansion strategy of a Czech company to a selected foreign market
Author: Dlouhý, Petr
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with trends in the field of e-commerce and the internationalization of e-commerce companies. The subject of research is also the largest Czech e-commerce company Alza.cz a.s .. The main goal of this thesis is to propose a new foreign expansion for this Czech e-commerce company. The thesis contains literary research on the topic of e-commerce and the foreign expansion of e-commerce companies. Part of the thesis is the introduction of the company Alza.cz and analysis of all current foreign activities of the company. Furthermore, the thesis contains an analysis of European e-commerce markets that could be suitable for a new foreign expansion of Alza.cz. The end of the thesis contains a proposal for a new foreign expansion into a selected European e-commerce market.
Keywords: Internationalization of e-commerce companies; Foreign expansion; Alza.cz; European e-commerce markets; E-commerce

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 6. 2021
Date of submission: 22. 6. 2022
Date of defense: 14. 9. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77204/podrobnosti

Files for download

    Last update: