The Impact of E-Commerce on the Brand Equity Concept for Luxury Fashion Brands

Thesis title: The Impact of E-Commerce on the Brand Equity Concept for Luxury Fashion Brands
Author: Najman, Štěpán
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Escobar Rios, Andrea
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
The impact of e-commerce in the case of luxury fashion brands is extensive, affecting, among other things, the consumer-based brand equity concept of these brands through its 4 dimensions: brand awareness, brand associaton, perceived quality and brand loyalty. This bachelor thesis considers the impact of e-commerce on individual dimensions of brand equity in case luxury fashion brands, and how they can influence the brand image. The aim of the thesis is to first summarize the existing literature on the luxury concept, luxury consumers and e-tailers, the consumer-based brand equity concept for luxury brands, brand experience and brand image. Then, compare these findings with primary research in the form of a questionnaire answered by potential luxury fashion consumers to determine their consumer behavior, perception of luxury e-tailers and their potential consumer behavior if they were to buy luxury fashion online.
Keywords: Luxury fashion brands; Brand image; E-commerce; Brand equity
Thesis title: Dopad E-Komerce na Koncept Hodnoty Značky u Luxusních Módních Značek
Author: Najman, Štěpán
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Escobar Rios, Andrea
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
Dopady e-komerce v případě luxusních módních značek jsou rozsáhlé, a zasahují mimo jiné i hodnotu těchto značek z pohledu zákazníka, tedy skrze čtyři dimenze: povědomí o značce, navázané asociace, vnímaná kvalita a loajalita ke značce. Tato bakalářská práce se zabývá dopady e-komerce na jednotlivé dimenze hodnoty značky u luxusních módních značek, a jak skrze ně lze ovlivnit image značky. Cílem práce je tedy v první části shrnout existující literaturu na luxusní koncept, luxusní spotřebitele a e-tailery, koncept hodnoty značky z pohledu spotřebitele u luxusních značek, zkušenosti se značkou a image značky. Dále srovnat tyto poznatky s primárním výzkumem formou dotazníku, který byl vyplněn potenciálními spotřebiteli luxusní módy pro zjištění jejich spotřebitelského chování, pohledu na luxusní e-tailery a jejich potenciálního spotřebitelského chování, kdyby nakupovali luxusní módu online.
Keywords: Luxusní módní značky; Image značky; E-komerce; Hodnota značky

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 9. 2021
Date of submission: 24. 6. 2022
Date of defense: 5. 9. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77682/podrobnosti

Files for download

    Last update: