Marks & Spencer's marketing strategy

Thesis title: Marketingová strategie společnosti Marks & Spencer
Author: Bartuňková, Linda
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se věnuje kritickému zhodnocení marketingové strategie společnosti Marks & Spencer a porovnání vnímání (image) značky s identitou na českém trhu. Práce je rozčleněna do čtyř hlavních kapitol, kde první dvě se věnují přehledu aktuální literatury z oblasti marketingové strategie a řízení značky, další dvě kapitoly se věnují vlastnímu kritickému hodnocení marketingové strategie M&S včetně vlastního výzkumu. Zvolenou metodou výzkumu je kvantitativní dotazníkové šetření doplněné kvalitativními hloubkovými rozhovory. Je určeno vnímání značky na českém trhu, které je porovnáno s vnímáním ve Velké Británii a navržena jsou možná zlepšení.
Keywords: značka; identita značky; analýza image značky; Marks & Spencer; marketingová strategie; image značky
Thesis title: Marks & Spencer's marketing strategy
Author: Bartuňková, Linda
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is devoted to a critical evaluation of the marketing strategy of Marks & Spencer and a comparison of brand perception (image) with identity on the Czech market. The thesis is divided into four main chapters, where the first two chapters are devoted to a review of current literature in the field of marketing strategy and brand management, the next two chapters are devoted to the critical evaluation of M&S marketing strategy, including own research. The chosen research method is a quantitative questionnaire survey supplemented by qualitative in-depth interviews. The perception of the brand in the Czech market is determined and compared with that in the UK and possible improvements are suggested.
Keywords: marketing strategy; brand; brand identity; brand image; brand image analysis; Marks & Spencer

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 6. 2021
Date of submission: 24. 6. 2022
Date of defense: 14. 9. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77181/podrobnosti

Files for download

    Last update: