Social responsibility in the cosmetic industry

Thesis title: Společenská odpovědnost v kosmetickém průmyslu
Author: Koušová, Dominika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Volfová, Jitka
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je zjistit, jaký je vztah spotřebitele žijícího v České republice ke společenské odpovědnosti v kosmetickém průmyslu a formulovat pro něj doporučení, jak může přispět k udržitelnosti. Diplomová práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola seznamuje s pojmem společenská odpovědnost. Druhá kapitola popisuje klíčové problematické oblasti kosmetického průmyslu, možnosti a trendy udržitelného chování a příklady udržitelného chování vybraných kosmetických společností. Třetí kapitola se zaměřuje na spotřebitelské preference a trendy. V následující kapitole je popsána metodologie výzkumu. V poslední kapitole jsou analyzována data získaná vlastním výzkumem a v závěru jsou formulovány možnosti udržitelného chování spotřebitelů.
Keywords: udržitelnost; společenská odpovědnost; kosmetický průmysl
Thesis title: Social responsibility in the cosmetic industry
Author: Koušová, Dominika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Volfová, Jitka
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to find out what is the relationship of the consumer living in the Czech Republic to social responsibility in the cosmetics industry and on that basis define recommendations for consumers on how they can contribute to sustainability. The diploma thesis is divided into five chapters. The first chapter introduces the concept of social responsibility. The second chapter describes the key problem areas of the cosmetics industry, the possibilities and trends of sustainable behavior, and examples of sustainable behavior of selected cosmetic companies. The third chapter focuses on consumer preferences and trends. The following chapter describes the research methodology. In the last chapter, the data obtained by our own research are analyzed and in the end, the possibilities of sustainable consumer behavior are formulated.
Keywords: Social responsibility; cosmetic industry; sustainability

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 6. 2021
Date of submission: 24. 6. 2022
Date of defense: 14. 9. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77130/podrobnosti

Files for download

    Last update: