Trends in Digital Marketing

Thesis title: Trends in Digital Marketing
Author: Tantsiura, Anastasiia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Král, Petr
Thesis language: English
Abstract:
This paper examines the current level of development and use of virtual reality as a marketing tool, as well as considers the successful implementation of technologies in modern marketing strategies. The main objective of my research is to identify existing cases of using virtual and augment reality in modern marketing strategies. The secondary objective of the thesis was to analyze existing obstacles for implementation virtual reality technology in daily life of agency's and development companies. In the master work, I used such methods as: primary research, analysis of the received data observations, surveys, secondary research, literature review, case study, statistical analysis, content analysis.
Keywords: VR; AR; Marketing strategy
Thesis title: Trend v digitálním marketingu
Author: Tantsiura, Anastasiia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Král, Petr
Thesis language: English
Abstract:
Tento příspěvek zkoumá současnou úroveň rozvoje a využití virtuální reality jako marketingového nástroje a také se zabývá úspěšnou implementací technologií do moderních marketingových strategií. Hlavním cílem mého výzkumu je identifikovat existující případy využití virtuální a augment reality v moderních marketingových strategiích. Sekundárním cílem práce bylo analyzovat existující překážky pro implementaci technologie virtuální reality v každodenním životě agenturních a developerských společností. V diplomové práci jsem použil takové metody jako: primární výzkum, analýza získaných pozorování dat, průzkumy, sekundární výzkum, přehled literatury, případová studie, statistická analýza, obsahová analýza
Keywords: VR; AR; Marketingová strategie

Information about study

Study programme: International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 5. 2021
Date of submission: 24. 6. 2022
Date of defense: 5. 9. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76968/podrobnosti

Files for download

    Last update: