Market entry strategy of the application Sportafolio for the Czech Republic

Thesis title: Market entry strategy of the application Sportafolio for the Czech Republic
Author: Díaz Vera, Danolt Hersson
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: English
Abstract:
Abstract The main objective of this Diploma thesis is to design a suitable market entry strategy in the Czech market for Sportafolio company. Therefore, the presented strategy respects the local opportunities of the Peruvian market and consumers. The following work will be divided into eight chapters. The first four chapters review analytical frameworks and market principles of segmentation, targeting and positioning, which is crucial for strategy design. This part also provides a general overview of current sport trends that influence the consumer behavior. The experimental part of this thesis involves an internal analysis of Sportafolio company used to identify its local strategy and competitive advantages in the domestic Peruvian market. The consequent analysis of the Peruvian market for Sportafolio is complemented by the results obtained in the primary quantitative as well as qualitative research realized among Czech costumers. Finally, the outcome of the following thesis is the identification of the consumer insights regarding Czech sport preferences and habits which represent a crucial point in the development of the market entry strategy.
Keywords: Sport trends; Sportafolio; Czech runner; Peruvian runner; Runner applications, ; Market entry strategy; Marketing strategy; Marketing mix adaptation; Sport consumer behaviour; Consumer habits and preferences; Technology; Runner insights
Thesis title: Strategie vstupu aplikace Sportafolio na trh pro Českou republiku
Author: Díaz Vera, Danolt Hersson
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: English
Abstract:
Abstrakt Hlavním cílem této diplomové práce je vypracování vhodné strategie vstupu na český trh pro společnost Sportafolio. Předložená strategie proto respektuje místní možnosti peruánského trhu a spotřebitele. Následující práce bude rozdělena do osmi kapitol. V prvních čtyřech kapitolách jsou rozebrány analytické rámce a tržní principy segmentace, cílení a positioningu, které jsou pro návrh strategie klíčové. Tato část také poskytuje obecný přehled současných sportovních trendů, které ovlivňují chování spotřebitelů. Experimentální část této práce zahrnuje interní analýzu společnosti Sportafolio, která slouží k identifikaci její lokální strategie a konkurenčních výhod na domácím peruánském trhu. Následná analýza peruánského trhu společnosti Sportafolio je doplněna o výsledky získané v rámci primárního kvantitativního i kvalitativního výzkumu realizovaného mezi českými odběrateli. V neposlední řadě je výsledkem následující práce identifikace spotřebitelských poznatků týkajících se sportovních preferencí a zvyklostí českých spotřebitelů, které představují klíčový bod při tvorbě strategie vstupu na trh.
Keywords: Sportafolio, ; český běžec, ; peruánský běžec, ; Sportovní trendy; běžecké aplikace, ; marketingová strategie, ; strategie vstupu na trh, ; adaptace marketingového mixu; Chování sportovních uživatelů; spotřebitelské zvyklosti a preference; technologie; běžecké insighty.

Information about study

Study programme: International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 4. 2021
Date of submission: 24. 6. 2022
Date of defense: 29. 8. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76878/podrobnosti

Files for download

    Last update: