Procrastination and anxiety as a managerial problem
Thesis title: | Prokrastinácia a úzkosť ako manažérsky problém |
---|---|
Author: | Šoltýsová, Michaela |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Závodná, Lucie Sára |
Opponents: | Musil, Martin |
Thesis language: | Slovensky |
Abstract: | Cieľom bakalárskej práce je zlepšiť teoretické pochopenie akademickej prokrastinácie a testovej úzkosti, objasniť ich príčiny a následky a zanalyzovať vzťah medzi akademickou prokrastináciou a testovou úzkosťou u študentov generácie Z. Teoretická časť prináša zhodnotenie súčasného poznania na základe obsiahlej literárnej rešerše, ktoré je potrebné na pochopenie skúmanej problematiky. Na splnenie cieľa práce boli pre praktickú časť formulované jedna hlavná a dve vedľajšie hypotézy a jedna výskumná otázka. Uskutočnil sa kvantitatívny výskum prostredníctvom dotazníkového šetrenia. K výskumu bol využitý dotazník zložený zo Solomonovej a Rothblumovej prokrastinačnej škály (PASS) a Westside test anxiety škály. Na základe analýzy dát bol zistený pozitívny vzťah medzi akademickou prokrastináciou a testovou úzkosťou. Výsledky ukázali, že ženy generácie Z majú väčšiu tendenciu pociťovať testovú úzkosť, zatiaľ čo v tendencii prokrastinovať nebol zistený významný rozdiel medzi pohlavím. Z výskumu tiež vyplývajú najčastejšie dôvody prokrastinácie u študentov generácie Z. Na základe získaných dát boli vytvorené odporúčania na intervencie pre redukciu akademickej prokrastinácie a testovej úzkosti. |
Keywords: | testová úzkosť; generácia snehových vločiek; time management; akademická prokrastinácia; stress management; generácia Z |
Thesis title: | Procrastination and anxiety as a managerial problem |
---|---|
Author: | Šoltýsová, Michaela |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Závodná, Lucie Sára |
Opponents: | Musil, Martin |
Thesis language: | Slovensky |
Abstract: | The aim of the bachelor thesis is to improve the theoretical understanding of academic procrastination and test anxiety, to clarify their causes and consequences and to analyse the relationship between academic procrastination and test anxiety of generation Z students. The theoretical part provides an evaluation of current knowledge based on academic literature review, which is necessary to understand the researched issues. In order to meet the aim of the thesis, one main and two secondary hypotheses and one research question were formulated for the practical part. Quantitative research was carried out by questionnaire survey. A questionnaire consisting of the Solomon and Rothblum Procrastination Scale (PASS) and the Westside Test Anxiety Scale was used for the research. Based on the analysis of the data, a positive relationship was found between academic procrastination and test anxiety. The results showed that women belonging to Generation Z were more likely to experience test anxiety, while no significant gender difference was found in the tendency to procrastinate. The research also reveals the most common reasons for procrastination in Z-generation students. Based on the obtained data, recommendations for interventions to reduce academic procrastination and test anxiety were made. |
Keywords: | generation Z; snowflake generation; test anxiety; time management; stress management; academic procrastination |
Thesis title: | Prokrastinace a úzkost jako manažerský problém |
---|---|
Author: | Šoltýsová, Michaela |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Závodná, Lucie Sára |
Opponents: | Musil, Martin |
Thesis language: | Slovensky |
Abstract: | Cílem bakalářské práce je zlepšit teoretické pochopení akademické prokrastinace a testové úzkosti, objasnit jejich příčiny a následky a zanalyzovat vztah mezi akademickou prokrastinací a testovou úzkostí u studentů generace Z. Teoretická část přináší zhodnocení současného poznání na základě obsáhlé literární rešerše potřebné k pochopení zkoumané problematiky. Na splnění cíle práce byly pro praktickou část formulovány jedna hlavní a dvě vedlejší hypotézy a jedna výzkumná otázka. Byl proveden kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření. K výzkumu byl využit dotazník složený ze Solomonové a Rothblumové prokrastinační škály (PASS) a Westside test anxiety škály. Na základě analýzy dat byl zjištěn pozitivní vztah mezi akademickou prokrastinací a testovou úzkostí. Výsledky ukázaly, že ženy generace Z mají větší tendenci pociťovat testovou úzkost, zatímco v tendenci prokrastinovat nebyl zjištěn významný rozdíl mezi pohlavím. Z výzkumu také vyplývají nejčastější důvody prokrastinace u studentů generace Z. Na základě získaných dat byla vytvořena doporučení pro intervence pro redukci akademické prokrastinace a testové úzkosti. |
Keywords: | akademická prokrastinace; testová úzkost; generace Z; generace sněhových vloček; time management; stress management |
Information about study
Study programme: | Ekonomika a management/Management |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Management |
Department: | Department of Management |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 25. 2. 2021 |
---|---|
Date of submission: | 26. 6. 2022 |
Date of defense: | 30. 8. 2022 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/76422/podrobnosti |