Local Patriotism as a Factor in the Success of Regional Breweries

Thesis title: Lokální patriotismus jako faktor úspěšnosti regionálních pivovarů
Author: Plecitá, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tripes, Stanislav
Opponents: Luštický, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá lokálním patriotismem. Cílem práce je zjistit, jak se projevuje lokální patriotismus v chování českých pivařů a jak se liší v různých segmentech zákazníků. V rámci části zaměřené na teoretické poznatky je zkoumána identita či patriotismus se zaměřením na pivní patriotismus, který je následně definován v rovině obecného a lokálního pivního patriotismu. Součástí zkoumané problematiky je rovněž spotřebitelské chování a jednotlivé faktory jej ovlivňující. Pro účely zkoumání je nutné definovat jednotlivé generace. V rámci zkoumání je využita kvalitativní metoda sběru dat, a sice polostrukturovaný rozhovor se 13 pivními lokálními patrioty. Získaná data jsou vyhodnocena na základě fenomenologického přístupu. Závěry vedou k pochopení, jak se liší vnímání lokálního pivního patriotismu v rámci generačních rozdílů a jaké faktory jej ovlivňují.
Keywords: lokální pivní patriotismus; český pivař; spotřebitelské chování
Thesis title: Local Patriotism as a Factor in the Success of Regional Breweries
Author: Plecitá, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tripes, Stanislav
Opponents: Luštický, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with local patriotism. The aim of this work is to find out how local patriotism manifests itself in the behavior of Czech brewers and how it differs in different segments. In the part focused on theoretical knowledge, identity or patriotism is examined with a focus on beer patriotism, which is then defined at the level of general and local beer patriotism. Part of the researched issue is also consumer behavior and individual factors influencing it. For research purposes it is necessary to select individual generations. Research uses a qualitative method of data collection, namely a semi-structured interview with 13 beer local patriots. Obtained data are evaluated on the basis of a phenomenological approach. Conclusions lead to an understanding of how the perception of local beer patriotism differs within generational differences and what factors influences it.
Keywords: Czech beer; Consumer behavior; Local beer patriotism

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 10. 2020
Date of submission: 26. 6. 2022
Date of defense: 25. 8. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74622/podrobnosti

Files for download

    Last update: