Social networks and the role of "word-of-mouth" marketing in gastronomy

Thesis title: Sociální sítě a role "word-of-mouth" marketingu v gastronomii
Author: Slavíková, Iveta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Šimůnková, Klára
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je založená na poznávání nejnovějších konceptů marketingové teorie a jejich využití managementem gastronomického podniku v prostředí online komunity. Cílem práce je zanalyzovat současnou roli sociálních sítí, word-of-mouth marketingu, networks of desire a míru pronikání hybridních praktik zákazníků (sharing, streaming, following, selfcommodification) v propagaci gastronomického podniku. Výzkumným vzorkem jsou členové komunity, která se zaměřuje na sdílení receptů asijské kuchyně. Na základě kvalitativního výzkumu, metodou nepřímého pozorování a polostrukturovaných rozhovorů se formují doporučení, kterými by se mohly gastronomické podniky řídit při propagaci ve vybrané komunitě.
Keywords: word-of-mouth; netnografie; gastronomie; sociální sítě; sítě touhy
Thesis title: Social networks and the role of "word-of-mouth" marketing in gastronomy
Author: Slavíková, Iveta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Šimůnková, Klára
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis is based on learnings on the latest concepts of marketing theory and their usage by the management of a gastronomic enterprise in an online community. The aim of this work is to analyze the current role of social networks, word-of-mouth marketing, networks of desire and the degree of penetration of hybrid customer practices (sharing, streaming, following, selfcommodification) in the promotion of the gastronomic enterprise. The research sample consists of members of a community focused on Asian cuisine recipes sharing. Based on qualitative research, the method of indirect observation and semi-structured interviews, recommendations are formed. These may be followed by gastronomic enterprises when promoting in selected community.
Keywords: word-of-mouth; netnography; gastronomy; social networks; networks of desire

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 3. 2019
Date of submission: 26. 6. 2022
Date of defense: 24. 8. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69220/podrobnosti

Files for download

    Last update: