Analysis of the growth of the computer games segment during the COVID-19 epidemic
Thesis title: | Analýza růstu segmentu počítačových her v době epidemie COVID-19 |
---|---|
Author: | Sejk, Marek |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Danko, Jakub |
Opponents: | Löster, Tomáš |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato práce se zabývá analýzou dat růstu segmentu počítačových her sesbíraných dotazníkovým šetřením z pohledu před vypuknutím koronaviru a během koronaviru. Práce na začátku definuje, co to počítačové hry jsou a jaké mají rozdělení. Pak se práce věnuje analýze dat z již zpracovaných studií ze světa a České republiky. Dále práce definuje, jak je dotazník, který byl k této práci vytvořen, proveden a jakými programy se data z dotazníku zpracovávaly. Poté se práce zabývá analýzou téhož dotazníku z pohledu popisné statistiky, hypotéz a kontingenčních tabulek. Na závěr následuje zhodnocení změn chování hráčů počítačových her během epidemie koronaviru a doporučení do praxe. |
Keywords: | Excel; SPSS; videohry; dotazník; grafy; popisná statistika; testování hypotéz; kontingenční tabulky; koronavirus |
Thesis title: | Analysis of the growth of the computer games segment during the COVID-19 epidemic |
---|---|
Author: | Sejk, Marek |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Danko, Jakub |
Opponents: | Löster, Tomáš |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This thesis analyses the growth data of the computer games segment collected through a questionnaire survey from a pre-coronavirus and during-coronavirus perspective. The thesis starts by defining what computer games are and what their distribution is. Then, the thesis analyses data from studies already conducted in the world and the Czech Republic. Next, the thesis defines how the questionnaire that was created for this thesis is conducted and what programs were used to process the data from the questionnaire. Then the thesis deals with the analysis of the same questionnaire in terms of descriptive statistics, hypotheses, and contingency tables. This is followed by an evaluation of the changes in the behaviour of computer game players during the coronavirus epidemic and recommendations for practice. |
Keywords: | questionnaire; descriptive statistics; hypothesis testing; contingency tables; coronavirus; SPSS; video games; graphs; Excel |
Information about study
Study programme: | Kvantitativní metody v ekonomice/Statistické metody v ekonomii |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Statistics and Probability |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 30. 11. 2020 |
---|---|
Date of submission: | 29. 6. 2022 |
Date of defense: | 24. 8. 2022 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/75374/podrobnosti |