Launch of a selected product on a foreign market

Thesis title: Uvedení vybraného produktu na zahraniční trh
Author: Hoznour, Šimon
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Maryška, Miloš
Opponents: Sopko, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Sázkové prostředí se přechodem do online prostoru stalo vždy dostupnou zábavou, která se stále snaží najít nové způsoby a příležitosti, jak zákazníky zabavit. Jedním z nových sportovních odvětví jsou eSporty a Cybersporty. Jedná se o sporty, které se hrají na počítači a postupně mizí jejich stigmatizace a roste jejich popularita. Společnostem nezbývá než na tyto nové sporty agilně reagovat a připravit jejich sekce. Práce se zabývá tím, jak takovou sekci vytvořit s výrazným ohledem na uživatele/zákazníka jako nejdůležitějšího konzumenta obsahu, jelikož uživatelská přívětivost je ve vysoce konkurenčním sázkovém prostředí důležitá konkurenční výhoda. Hlavním zaměřením je představení postupů a myšlenkových rámců, jak uživatelský pohled dostat do celého cyklu tvorby produktu a následně poznatky aplikovat na samotný produkt v části realizace.
Keywords: Sázení; Designový proces; Uživatelské persony; Produkt; User centric approach; eSport; User stories; Měření
Thesis title: Launch of a selected product on a foreign market
Author: Hoznour, Šimon
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Maryška, Miloš
Opponents: Sopko, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
After move into the online space, betting has become an always-available entertainment that is always looking for new ways and opportunities to entertain customers. One of the new sports industries is eSports and Cybersports. These are sports that are played on computers and are gradually losing their stigma and growing in popularity. Companies have no choice but to react agilely to these new sports and their respective sections. This paper explores how to create such a section with a strong focus on the user/customer as the most important consumer of content, as user-friendliness is an important competitive advantage in a highly competitive betting environment. The main focus is to introduce the processes and thought frameworks to bring the user perspective into the entire product development cycle and then apply the insights to the product itself in the implementation section.
Keywords: user centric approach; Product; eSport; betting; design process; user personas; user stories; measurement

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Podniková informatika
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 2. 2021
Date of submission: 30. 6. 2022
Date of defense: 5. 9. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77292/podrobnosti

Files for download

    Last update: