Consumption and Sustainability in the Fashion Industry: The Generational Difference in Ethical Fashion Buying Behaviour

Thesis title: Spotřeba a udržitelnost v módním průmyslu: Rozdíl generací v nákupním chování etické módy
Author: Zacha, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce zjišťuje, jaký je rozdíl jednotlivých generací v kupním rozhodovacím procesu udržitelné módy. Tato práce má za svůj cíl zjistit, jak se liší kupní rozhodovací procesy jednotlivých generací zákazníků obchodů s udržitelnou módu v České republice. K dosažení cíle byla v teoretické části provedena rešerše literatury ohledně módního průmyslu, spotřebního chování, kupních rozhodovacích procesů, udržitelné módy a rozdílů v kupních rozhodovacích procesech jednotlivých generací. V praktické části pak byla provedena segmentace na základě sekundárních dat MML-TGI a zasazena do zázemí módního průmyslu či zájmu o ochranu životního prostředí. Následně byla v této části provedena analýza hloubkových rozhovorů a na základě ní identifikovány hlubší motivace jednotlivých generací zákazníků obchodů s udržitelnou módou.
Keywords: kupní rozhodovací proces; udržitelná móda; segmentace trhu; generační rozdíly; Spotřební chování
Thesis title: Consumption and Sustainability in the Fashion Industry: The Generational Difference in Ethical Fashion Buying Behaviour
Author: Zacha, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis investigates the generational difference in the purchasing decision process of sustainable fashion. This thesis aims to find out how the buying decision processes of each generation of customers of sustainable fashion stores in the Czech Republic differ. To achieve the objective, the theoretical part of the study conducted literature research on the fashion industry, consumer behaviour, purchase decision processes, sustainable fashion, and differences in the purchase decision processes of each generation. In the practical part, a segmentation based on MML-TGI secondary data was then carried out and set in the background of the fashion industry or environmental concerns. Subsequently, in this part, the in-depth interviews were analyzed to identify the deeper motivations of each generation of sustainable fashion store shoppers.
Keywords: Consumer behaviour; sustainable fashion; purchasing decision process; segmentation; generational differences

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 2. 2022
Date of submission: 23. 8. 2022
Date of defense: 12. 9. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79713/podrobnosti

Files for download

    Last update: