UX and UI design of e-learning mobile app
Thesis title: | UX a UI design mobilní aplikace na online vzdělávání |
---|---|
Author: | Mráz, Jan |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Andera, Michal |
Opponents: | Hrečka, Marek |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá problematikou designu uživatelské zkušenosti a rozhraní mobilní e-learningové aplikace Atheros Learning od společnosti Atheros Intelligence Ltd. Hlavním cílem diplomové práce je návrh prototypu v softwaru Figma připraveného k implementaci vývojářů. Přínosem práce je vytvoření intuitivního a vizuálně atraktivního designu produktu umožňujícího uspokojení potřeb cílových uživatelů a splnění podnikatelských cílů organizace. Práce je rozdělena do dvou částí. V první teoretické části jsou představeny metodiky a principy designu uživatelské zkušenosti a designu obecně. Tato východiska jsou následně aplikována v druhé části do kontextu edukativní platformy Atheros Learning. Součástí práce je otestování prototypu na cílových uživatelích, přinášející zpětnou vazbu a doporučení na budoucí iterace. |
Keywords: | UX design; uživatelská zkušenost; design thinking; mobilní aplikace; testování použitelnosti; online vzdělávání; prototypování |
Thesis title: | UX and UI design of e-learning mobile app |
---|---|
Author: | Mráz, Jan |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Andera, Michal |
Opponents: | Hrečka, Marek |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The master thesis deals with the user experience and interface design of Atheros Learning, a mobile e-learning application from Atheros Intelligence Ltd. The main goal of the thesis is to design a prototype in Figma software ready to be implemented by developers. The main benefit of the master thesis is the creation of an intuitive and visually appealing product design that enables the needs of the target users to be met and the business objectives of the organisation to be achieved. The thesis is divided into two parts. The first theoretical part introduces the methodologies and principles of user experience design and design in general. These foundations are then applied to the context of the educational platform called Atheros Learning. The master thesis includes testing of the prototype on target users, providing feedback and recommendations for future iterations. |
Keywords: | UX design; user experience; mobile app; e-learning; usability testing; design thinking; prototyping |
Information about study
Study programme: | Management |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Business Administration |
Department: | Department of Entrepreneurship |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 13. 7. 2021 |
---|---|
Date of submission: | 23. 8. 2022 |
Date of defense: | 13. 9. 2022 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/77457/podrobnosti |