Online marketing strategy for IVF clinic in Prague

Thesis title: Online marketingová strategie pro IVF kliniku v Praze
Author: Krsková, Gabriela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Kvěch, Richard
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na vytvoření marketingové strategie pro kliniku IVF. V teoretické části jsou popsány pojmy související s online marketingem a s analýzou vnitřního a vnějšího prostředí firmy. V praktické části jsou tyto analýzy aplikovány na strategii firmy, je zde zhodnocení současné strategie a doporučení, které vychází z provedených analýz, na zlepšení strategie. Je provedena analýza PESTLE, analýza konkurence, analýza zákazníků a SWOT analýza. Také je vytvořen dotazník, který doplňuje sekundární data. Dotazník je zaměřen na webové stránky, sociální sítě, recenze a diskuzní fóra při výběru IVF kliniky.
Keywords: online marketing; marketing na sociálních sítích; marketingový mix; marketingová strategie; IVF klinika; PESTLE analýza; STDC model
Thesis title: Online marketing strategy for IVF clinic in Prague
Author: Krsková, Gabriela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Kvěch, Richard
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on creating a marketing strategy for an IVF clinic. The theoretical part describes the concepts related to online marketing and the analysis of the internal and external environment of the company. In the practical part, these analyses are then applied to the company's strategy; there is an evaluation of the current strategy and recommendations for improving the strategy based on the analyses. PESTLE analysis, competitor analysis, customer analysis and SWOT analysis are performed. A questionnaire is also developed to extend the secondary data.
Keywords: marketing strategy; IVF clinic; online marketing; social media marketing; marketing mix; PESTLE analysis; STDC model

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 6. 2021
Date of submission: 23. 8. 2022
Date of defense: 12. 9. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77288/podrobnosti

Files for download

    Last update: