Motivation of World of Warcraft players in Czech Republic

Thesis title: Motivace hráčů počítačové hry World of Warcraft v České republice
Author: Babarík, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na hráče počítačové hry World of Warcraft, která je světovým fenomén videoherního průmyslu a dodnes patří ve svém žánru mezi nejhranější. Tato počítačová hra je specifická svou časovou náročností, kdy pro úspěšné pokoření obsahu je nutná koordinace a plánování desítek hráčů v řádech týdnů a měsíců. Cílem práce je identifikovat motivaci dlouhodobých hráčů počítačové hry World of Warcraft v České republice a určit klíčové motivující faktory této hry. Kvalitativní výzkum probíhal metodou polostrukturovaných rozhovorů. Výsledky výzkumu uvádějí, že mezi hlavní motivující faktory patří sociální aspekt hry, herní obsah podporující navazování sociálních vztahů, vyvolávání pocitů radosti, nostalgie a stavu flow. Výsledky diplomové práce by měly sloužit podniku vlastnící tuto počítačovou hru lépe poznat své zákazníky v dané zemi a k možné budoucí komparaci zákazníků mezi jednotlivými státy.
Keywords: motivace; MMORPG; videohry; kvalitativní výzkum; World of Warcraft
Thesis title: Motivation of World of Warcraft players in Czech Republic
Author: Babarík, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This master’s thesis focuses on a group of players of the computer game called World of Warcraft. This computer game is a global phenomenon of videogame industry, and it is the most played videogame in its genre. It is specific for its time demanding gameplay. Organization and planning of dozens of players spanning from weeks to months is necessary for successful completion of the in-game content. The aim of the work is to identify the motivation of the long-term players of World of Warcraft in Czech Republic and determine key motivational features of this computer game. The method of qualitative research was conducted in a form of semi-structured interviews. The outcomes of this research show that the most important motivational factors are the social aspects of the game, in-game content supporting the creation of social bonds, trigger of feelings of joy, nostalgia, and a state of flow. The results of this work should provide additional information about the customers in Czech Republic for the company owning this computer game. Moreover, data presented in this work could be used for comparing customers from different countries.
Keywords: videogames; motivation; qualitative research; World of Warcraft; MMORPG

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 3. 2022
Date of submission: 24. 8. 2022
Date of defense: 12. 9. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80751/podrobnosti

Files for download

    Last update: