Consumer behavior in the online environment with a focus on logistics services

Thesis title: Chování spotřebitele v online prostředí se zaměřením na logistické služby
Author: Peteňková, Magdaléna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Chytková, Zuzana
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje chování spotřebitele v online prostředí se zaměřením na logistické služby. Cílem práce je zodpovědět, jakou roli hraje dodavatel ve spokojenosti koncového zákazníka s celkovým nákupním procesem. Za tímto účelem byl vybrán vzorek 20 respondentů, kteří nakupují prostřednictvím internetu. Ti byli rozděleni dle dvou proměnných, věk a místo bydliště, a byl proveden kvalitativní výzkum. Bylo zjištěno, že respondenti hodnotí poskytovatele logistických služeb zpravidla dle 5 klíčových faktorů. V případě naplnění zákazníkových požadavků na tyto faktory a přiblížení se co nejblíže jejich představě o ideálním dodavateli se zvyšuje zákaznická spokojenost s nákupním procesem přes internet. Zároveň tento výzkum přináší nový pohled na rozdělení osob nakupujících na internetu v České republice do skupin dle místa bydliště.
Keywords: zákaznická spokojenost; e-commerce; logistické služby
Thesis title: Consumer behavior in the online environment with a focus on logistics services
Author: Peteňková, Magdaléna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Chytková, Zuzana
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this diploma thesis is the consumer behavior in the online environment with a focus on logistics services. The aim of the work is to answer what role the supplier plays in the satisfaction of the end customer with the overall purchasing process. For this purpose was selected a sample of 20 respondents who use to shop online. They were divided according to two variables, age and place of residence, then qualitative research was made. It was found out that respondents evaluate logistics service providers usually according to 5 key factors. In the case of complying with customer requirements for these factors and getting as close as possible to their idea of an ideal supplier, customer satisfaction with the purchasing process through the Internet increases. At the same time, this research brings a new perspective on the segmentation of people shopping on the Internet in the Czech Republic according to the place of residence.
Keywords: e-commerce; customer satisfaction; logistics services

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 10. 2021
Date of submission: 24. 8. 2022
Date of defense: 12. 9. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79209/podrobnosti

Files for download

    Last update: