Decision paralysis in e-commerce

Thesis title: Výberová paralýza v e-commerce
Author: Švecová, Rebecca
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto diplomovej práce je verifikácia a posúdenie úrovne aplikácie prístupov a techník na odstránenie výskytu výberovej paralýzy v prostredí českého e-commerce. Parciálnym cieľom práce je zároveň overiť, či tieto techniky spotrebitelia skutočne využívajú na eliminovanie dopadov fenoménu a súčasne definovať tie taktiky, ktoré predstavujú dodatočné náklady z pohľadu zákazníka. Teoretická časť práce sa venuje definícii fenoménu, príčin jeho vzniku, jeho úskaliam spojených s digitálnym prostredím online nakupovania a nakoniec predstaveniu jednotlivých techník. Následne je realizovaný kvantitatívny a kvalitatívny výskum. Vďaka využitiu metódy systematického pozorovania a určenia závislosti kategoriálnych premenných je možné zhodnotiť súčasnú situáciu na trhu v kontexte výberovej paralýzy. Následné užívateľské testovanie doplnené o individuálne rozhovory napomáha zhodnotiť mieru využitia techník a ich funkčnosti. Na základe oboch výskumov sú predstavené odporúčania pre internetové obchody ako v praktickej rovine k fenoménu pristupovať, vďaka ktorým je možné dosahovať vyšší konverzný pomer.
Keywords: informačné preťaženie; e-commerce ; výberová paralýza; únava z rozhodovania; UX testovanie
Thesis title: Výberová paralýza v e-commerce
Author: Švecová, Rebecca
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je verifikace a posouzení úrovně aplikace přístupů a technik k odstranění výskytu výběrové paralýzy v prostředí českého e-commerce. Parciálním cílem práce je zároveň ověřit, zda tyto techniky spotřebitelé skutečně využívají k eliminaci dopadů fenoménu a současně definovat ty taktiky, které představují dodatečné náklady z pohledu zákazníka. Teoretická část práce se věnuje definici fenoménu, příčin jeho vzniku, jeho úskalím spojených s digitálním prostředím online nakupování a nakonec představení jednotlivých technik. Následně je realizován kvantitativní a kvalitativní výzkum. Díky využití metody systematického pozorování a určení závislosti kategoriálních proměnných lze zhodnotit současnou situaci na trhu v kontextu výběrové paralýzy. Následné uživatelské testování doplněné o individuální rozhovory napomáhá zhodnotit míru využití technik a jejich funkčnosti. Na základě obou výzkumů jsou představena doporučení pro internetové obchody jak v praktické rovině k fenoménu přistupovat, díky nimž lze dosahovat vyššího konverzního poměru.
Keywords: výběrová paralýza; UX; e-commerce; velikost sortimentu; únava z rozhodování
Thesis title: Decision paralysis in e-commerce
Author: Švecová, Rebecca
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this thesis is to verify and assess the level of application of approaches and techniques to eliminate the occurrence of decision paralysis in the e-commerce market in Czech Republic. The partial goal of the thesis is to verify whether these techniques are actually being used by consumers to eliminate the effects of the phenomenon and at the same time to define those tactics that represent additional costs from the customer's point of view. The theoretical part of the work is devoted to the definition of the phenomenon, the cause of its emergence, its pitfalls connected with the digital environment of online shopping and finally the introduction of individual techniques. Subsequently, quantitative and qualitative research is carried out. Thanks to the use of the method of systematic observation and determining the dependence of categorical variables, it is possible to evaluate the current situation on the market in the context of decision paralysis. Subsequent user testing supplemented by individual interviews helps to evaluate the degree of use of technology and their functionality. Based on both researches, recommendations are presented for online stores as a practical way to approach the phenomenon, thanks to which it is possible to achieve a higher conversion ratio.
Keywords: decision fatigue; decision paralysis; e-commerce; assortment size; UX

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 12. 2021
Date of submission: 24. 8. 2022
Date of defense: 12. 9. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79023/podrobnosti

Files for download

    Last update: