Diplomová práce pojednává o tématu zelené infrastruktury v kontextu srovnání vozidel v silniční nákladní dopravě v rámci konkrétních podmínek zadaných smluvním firemním partnerem katedry logistiky FPH VŠE v Praze, firmou PPL. Cílem práce je zjistit ekonomické náklady a změnu ekologického zatížení v silniční nákladní přepravě, za využití alternativních pohonů ve vztahu k zadaným podmínkám provozu. Porovnání je provedeno za pomoci sekundárních dat a simulovaného provozu v horizontu několika let s... show full abstractDiplomová práce pojednává o tématu zelené infrastruktury v kontextu srovnání vozidel v silniční nákladní dopravě v rámci konkrétních podmínek zadaných smluvním firemním partnerem katedry logistiky FPH VŠE v Praze, firmou PPL. Cílem práce je zjistit ekonomické náklady a změnu ekologického zatížení v silniční nákladní přepravě, za využití alternativních pohonů ve vztahu k zadaným podmínkám provozu. Porovnání je provedeno za pomoci sekundárních dat a simulovaného provozu v horizontu několika let skrze různé typy pohonných jednotek. Pro srovnání s dieselovým vozidlem jsou vybrány tahače na elektrický, CNG a LNG pohon. V průběhu této práce jsou na základě komplexně analyzovaných kilometrových sazeb, a provozní hmotnosti kalkulovány celkové náklady jednotlivých vozidel. Pomocí nich následně probíhá srovnání nákladů za daný počet ujetých kilometrů. Hodnoty ekologického zatížení jsou vypočteny obdobnou simulací k dané relaci za pomoci sekundárních dat. Práce dospěla k závěru, že pro společnost PPL není z ekonomických důvodů vhodný čas pro investici do alternativních pohonů ve vztahu k dané relaci, a to i přes nižší vykazované emise CO2 zvažovaných alternativních vozidel. |