WHAT INTERESTS A COMPANY IS SEEKING WHEN IMPLEMENTING LGBTQAI+ POLICIES IN ITS CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY STRATEGY ?

Thesis title: WHAT INTERESTS A COMPANY IS SEEKING WHEN IMPLEMENTING LGBTQAI+ POLICIES IN ITS CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY STRATEGY ?
Author: Ribeiro, Anthony Dominique Custodio
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štěrbová, Ludmila
Opponents: -
Thesis language: English
Abstract:
According to a survey conducted by Ipsos on 26 countries in June 2021, 5% of the total population responded that they were only attracted to the same sex whereas this percentage goes up to 26% if we include people who are mostly attracted to the opposite or same sex. Therefore, in the recent years, the LGBTQAI+ community has been identified as an identifiable group for companies to target for marketing objectives but also for internal policies acknowledging their rights in their own corporate social responsibility strategy. The objective of this thesis is to unfold the interests sought by companies when they implement LGBTQIA+ policies in their corporate social responsibility strategy. In other words, my objective is to identify the different reasons why a company implement these policies, is it a part of their marketing strategy, a legal obligation, or a self-made decision from their part for example.
Keywords: LGBTQAI+; Corporate Social Responsibility; Stakeholder
Thesis title: Jaké zájmy sleduje společnost při zavádění politiky LGBTQAI+ do své strategie společenské odpovědnosti?
Author: Ribeiro, Anthony Dominique Custodio
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štěrbová, Ludmila
Opponents: -
Thesis language: English
Abstract:
Podle průzkumu, který v červnu 2021 provedla agentura Ipsos ve 26 zemích, odpovědělo 5 % celkové populace, že je přitahuje pouze stejné pohlaví, zatímco pokud zahrneme i lidi, které přitahuje převážně opačné nebo stejné pohlaví, zvýší se toto procento na 26 %. Proto byla v posledních letech komunita LGBTQAI+ identifikována jako identifikovatelná skupina, na kterou se společnosti mohou zaměřit pro své marketingové cíle, ale také pro interní politiky uznávající jejich práva v rámci vlastní strategie společenské odpovědnosti firem. Cílem této práce je rozvinout zájmy, o které usilují společnosti při zavádění politik LGBTQAI+ do své strategie společenské odpovědnosti. Jinými slovy, mým cílem je identifikovat různé důvody, proč společnost tyto politiky zavádí, zda je to součást její marketingové strategie, zákonná povinnost nebo například vlastní rozhodnutí z její strany.
Keywords: LGBTQAI+; Společenská odpovědnost firem; účastník

Information about study

Study programme: International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Economic Relations

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 10. 2022
Date of submission: 2. 11. 2022
Date of defense: 7. 12. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82512/podrobnosti

Files for download

    Last update: