Comparison of the shopping journey of customers in brick-and-mortar stores and e-shops

Thesis title: Srovnání nákupní cesty zákazníků v kamenných prodejnách a při online prodeji
Author: Španihelová, Pavla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Hašová, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zjištění a popsání možností ovlivnění nákupní cesty v kamenných prodejnách a při online prodeji potravin. Teoretická část je věnována poznatkům a pojmům z oblasti spotřebního chování, nákupního chování, ale také vyčleněním jednotlivých metod ovlivnění nákupní cesty a tím oslovení zákazníka. V další, metodologické části, jsou popsány použité metody výzkumu (rozhovor a anketa) a jsou definované výzkumné otázky. Navazující praktická část poté analyzuje kvantitativní výzkum pomocí ankety a na základě shrnutí výsledků jsou poté v závěru uvedeny návrhy a doporučení.
Keywords: Nákup potravin; Online prodej; Nákupní chování; Ovlivňování nákupu
Thesis title: Comparison of the shopping journey of customers in brick-and-mortar stores and e-shops
Author: Španihelová, Pavla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Hašová, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to identify and describe the possibilities of influencing the shopping journey in brick-and-mortar grocery stores and food e-shops. The theoretical part is devoted to knowledge and concepts from the field of consumption behavior, shopping behavior, but also to the selection of individual methods of influencing the shopping journey and thus addressing the customer. In the next, methodological part, the research methods used are described (interview and survey) and the research questions are defined. The following practical part then analyzes the quantitative research, whisch is survey, and based on a summary of the results, suggestions and recommendations are then presented in the conclusion.
Keywords: Shopping food; Online shopping; Shopping behavior; Influencing the purchase

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 5. 2021
Date of submission: 7. 12. 2022
Date of defense: 26. 1. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77006/podrobnosti

Files for download

    Last update: