Complete technological and economic design and release of an idle (incremental/clicker) mobile game in the Unity framework
Thesis title: | Kompletní technologický a ekonomický návrh a vydání idle (incremental/klikací) mobilní hry ve frameworku Unity |
---|---|
Author: | Michálek, Richard |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Bruckner, Tomáš |
Opponents: | Vencovský, Filip |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Práce se zabývá vytvořením 2D, mobilní, klikací idle hry pro platformu Android v herním frameworku Unity. Práce je dělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část práce pojednává o vysvětlení základních pojmů práce, tvorbě prvotního hrubého konceptu hry, detailní analýze podobných vydaných her, analýze monetizačních nástrojů mobilních her a analýze platformy Google Play. Část je zakončena tvorbou návrhu hry na základě veškerých získaných informací z analýz. Praktická část práce popisuje detailně popsaný průběh vývoje a vydání hry. Součástí popisu vývoje hry je popis vybraných vývojových nástrojů, tvorba grafiky hry od základů, prozkoumání matematiky za idle hrami a implementace s názornými ukázkami a vysvětlenými postupy všech částí hry. Závěr práce vyobrazuje testování hry za pomoci několika testerů a její následné vydání na platformu Google Play. |
Keywords: | hra; idle; Android; Google Play; Unity |
Thesis title: | Complete technological and economic design and release of an idle (incremental/clicker) mobile game in the Unity framework |
---|---|
Author: | Michálek, Richard |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Bruckner, Tomáš |
Opponents: | Vencovský, Filip |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The thesis describes the creation of a 2D, mobile, clicker idle game for the Android platform in the Unity game framework. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part of the thesis describes the basic concepts of the thesis, creation of initial rough concept of the game, detailed analysis of similar released games, analysis of mobile game monetization tools, and analysis of Google Play platform. The section concludes with the creation of a game design based on all the information gathered from the analyses. The practical part of the thesis describes in detail the progress of the development and release of the game. The description of the game development includes an explanation of the selected development tools, the creation of the game graphics from the ground up, an exploration of the mathematics behind idle games, and the implementation with illustrative demonstrations and explained procedures of all parts of the game. The conclusion of the thesis depicts the testing of the game with the help of several testers and its subsequent release on the Google Play platform. |
Keywords: | game; idle; Unity; Android; Google Play |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 1. 6. 2022 |
---|---|
Date of submission: | 8. 12. 2022 |
Date of defense: | 31. 1. 2023 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/81822/podrobnosti |