The impact of the COVID-19 pandemic on online grocery shopping on the Czech market

Thesis title: Dopad pandemie Covid 19 na on-line nákup potravin na českém trhu
Author: Veselá, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je provést analýzu dopadů pandemie COVID-19 na nákupní chování spotřebitelů na českém trhu a na základě analýzy stávající marketingové komunikace tří e-shopů se zaměřením na sortiment potravin formulovat konkrétní návrhy a doporučení. Za účelem splnění tohoto cíle byla provedena literární rešerše, analýza současné marketingové komunikace e-shopů Rohlík, Košík a iTesco a vlastní dotazníkové šetření. Z šetření vyplynulo mimo jiné to, že v důsledku pandemie COVID-19 se zvýšil počet zákazníků nakupujících potraviny přes internet. Každému e-shopu bylo doporučeno několik návrhů na vylepšení marketingové strategie.
Keywords: dopady pandemie; e-commerce; chování spotřebitele; pandemie COVID-19; potraviny
Thesis title: The impact of the COVID-19 pandemic on online grocery shopping on the Czech market
Author: Veselá, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse the impact of the COVID-19 pandemic on consumer purchasing behaviour on the Czech market and to formulate specific proposals and recommendations based on the analysis of the existing marketing communication of three e-shops with a focus on the food assortment. In order to achieve this objective, a literature research, an analysis of current marketing communication of the e-shops Rohlík, Košík and iTesco and a questionnaire survey were conducted. The survey revealed, among other things, that as a consequence of the COVID-19 pandemic, the number of customers buying groceries online has increased. Several suggestions were recommended to each e-shop to improve their marketing strategy.
Keywords: impacts of the pandemic; e-commerce; consumer behavior; the COVID-19 pandemic; groceries

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 6. 2021
Date of submission: 8. 12. 2022
Date of defense: 11. 1. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77190/podrobnosti

Files for download

    Last update: