Corporate social responsibility in the coffee sector

Thesis title: Společenská odpovědnost v kávovém sektoru
Author: Gruberová, Julie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Přikryl, Pavel
Opponents: Zemanová, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou společenské odpovědnosti v kávovém sektoru. V rámci práce jsou identifikovány specifické oblasti, na které se kávové společnosti v rámci svých CSR strategií zaměřují. Následně jsou tyto poznatky aplikovány na malý rodinný podnik Nordbeans, provozující pražírnu a kavárnu s bistrem. V první kapitole je představen koncept CSR. Druhá kapitola se zabývá důležitostí kávového průmyslu a definování problematických aspektů, kterým čelí. Ve třetí kapitole jsou analyzovány CSR reporty dvou nadnárodních korporací (Tchibo, Starbucks) a jedné malé zahraniční pražírny (Hasbean). Čtvrtá kapitola je věnována společnosti Nordbeans a jejímu pohledu na CSR. Na základě SWOT analýzy je pak doporučena strategie, kterou by měla společnost při implementaci CSR uplatit.
Keywords: společenská odpovědnost; CSR; kávový sektor; SWOT analýza; Nordbeans
Thesis title: Corporate social responsibility in the coffee sector
Author: Gruberová, Julie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Přikryl, Pavel
Opponents: Zemanová, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the issue of corporate social responsibility in the coffee sector. The thesis identifies specific areas that coffee companies focus on as part of their CSR strategies. Subsequently, these findings are applied to the small family business Nordbeans, which operates a roastery and a cafe with a bistro. The first chapter introduces the concept of CSR. The second chapter deals with the importance of the coffee industry and defining the problematic aspects it faces. In the third chapter, the CSR reports of two multinational corporations (Tchibo, Starbucks) and one small foreign roaster (Hasbean) are analyzed. The fourth chapter is dedicated to Nordbeans and its view on CSR. Based on the SWOT analysis, a strategy is then recommended that the company should apply when implementing CSR.
Keywords: coffee sector; SWOT analysis; Nordbeans; corporate social responsibility; CSR

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International and Diplomatic Studies

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 1. 2022
Date of submission: 9. 12. 2022
Date of defense: 10. 1. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79397/podrobnosti

Files for download

    Last update: