Competitiveness of Calzedonia Group brands on the Czech market

Thesis title: Konkurenceschopnost vybranných značek firmy Calzedonia Group na českém trhu
Author: Duong, Nguyet Hanh
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
Na českém trhu působí mnoho retailových značek. Mezi ně patři i značky od italské společnosti Calzedonia Group, které nabízí svým zákazníkům punčochové zboží, spodní prádlo, plavky a další produkty. V práci se čtenáři blíže seznámí se značkami Calzedonia, Intimissimi a Tezenis a marketingovou strategií společnosti. Cílem práce je ohodnotit komunikaci a konkurenceschopnost společnosti a následně podat doporučení ke zlepšení těchto prvků. Součástí práce je vlastní kvantitativní výzkum ohledně image značek Calzedonia Group a analýza konkurence prostřednictvím Porterovy a SWOT analýzy.
Keywords: retail marketing; konkurenceschopnost; public relations; image značky; Calzedonia Group
Thesis title: Competitiveness of Calzedonia Group brands on the Czech market
Author: Duong, Nguyet Hanh
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
We can find many retail brands on the Czech market. The brands of the Italian company Calzdeonia Group are among them. The company offers to its customers legwear, underwear, beachwear and other products. In this paper the readers are introduced to the brands Calzedonia, Intimissimi and Tezenis and the company's marketing strategy. The aim of this thesis is to evaluate the communication and the competitiveness of the company and subsequently make recommendations for the improvement of these elements. This paper includes own quantitative research regarding the image of Calzedonia Group brands and analysis of the competition by using Porter and SWOT analysis.
Keywords: retail marketing; competitiveness; Calzedonia Group; public relations; brand image

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2021
Date of submission: 9. 12. 2022
Date of defense: 11. 1. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77851/podrobnosti

Files for download

    Last update: