The marketing strategy of the Red Bull company

Thesis title: Marketingová strategie vybrané firmy: Red Bull
Author: Stupáková, Aneta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházka, Petr
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Red Bull. Teoretická část zahrnuje vymezení oblasti marketingu, včetně popisu jednotlivých marketingových pojmů, jako je například marketingové plánování, marketingový mix a komunikační nástroje. V teoretické části také popisuji společnost Red Bull a její dceřinou společnost na českém trhu. Praktická část obsahuje konkurenční analýzu, SWOT analýzu firmy Red Bull a dotazníkové šetření, která má za cíl zjistit spotřební chování respondentů a jejich povědomí o marketingové komunikaci firmy Red Bull a jak ovlivňuje jejich vztah ke značce. Poslední část obsahuje návrh na zlepšení, který vychází z výsledků z dotazníkového šetření.
Keywords: marketingová strategie; firma Red Bull; energetické nápoje
Thesis title: The marketing strategy of the Red Bull company
Author: Stupáková, Aneta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházka, Petr
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the marketing strategy of Red Bull. The theoretical part includes a definition of marketing, including a description of individual marketing concepts such as marketing planning, marketing mix, and communication tools. In the theoretical part, I also describe Red Bull and its subsidiary in the Czech market. The practical part includes a competitive analysis, a SWOT analysis of Red Bull, and a questionnaire survey to determine the respondents' consumption behavior and their awareness of Red Bull's marketing communication and how it affects their relationship with the brand. The last part contains a proposal for improvement based on the results of the questionnaire survey.
Keywords: Red Bull GmbH; energy drinks; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 9. 2021
Date of submission: 9. 12. 2022
Date of defense: 16. 1. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77715/podrobnosti

Files for download

    Last update: